آشپزی

طرز تهیه شامی کباب لرستانی با طعمی فوق العاده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شام ​​کباب لرستانی

کوفته قلقلییکی از غذاهای بی نظیری است که در مناطق مختلف ایران با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. امروز درهدف سایت چیست؟» می خواهیم شما را با طرز تهیه شام ​​کباب لرستانی یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین انواع شام کباب آشنا کنیم.

برای تهیه شام ​​کباب لرستانی ابتدا تمام مواد به جز رب انار را با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و خوب ورز می دهند. سپس از مخلوط به دست آمده سیخ ها را به شکل دلخواه در می آوریم و در تابه با کمی روغن دو طرف آن ها را سرخ می کنیم. در همان ماهیتابه پیاز رنده شده را تفت می دهیم و بعد از نرم شدن گردو پودر شده، تفاله انار، نمک و کمی آب اضافه می کنیم. به محض اینکه جوش آمد، شمیس ها را به مخلوط اضافه کنید و به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم بپزید تا سفت شوند.

عناصر اندازه ی
پیاز 2 عدد
گوشت چرخکرده 300 گرم
رب انار 3 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده 10 عدد
سبزیجات معطر خشک (ریحان، مرزه، ترخون، جعفری). 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی

طرز تهیه شام ​​کباب لرستانی

مرحله 1: تهیه مواد اولیه

ابتدا 1 عدد پیاز را رنده کرده و کنار بگذارید و سپس گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سبزی های معطر خشک شده را آماده کرده و به همراه گردوی آسیاب شده، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به گوشت اضافه کنید.

مرحله 2: مواد را مخلوط کنید

بعد از اینکه همه مواد به جز رب انار را به گوشت چرخ کرده اضافه کردید شروع به ورز دادن کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این باعث می شود که طعم مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله 3: شام را طراحی کنید

بعد از اینکه به اندازه کافی ورز دادید، اندازه های دلخواه از مخلوط گوشت را بردارید و به شکل دلخواه در آورید. برای داشتن ظاهری زیبا و یکدست می توانید آنها را گرد یا بیضی بسازید.

مرحله 4: شام ها را سرخ کنید

در ماهیتابه ای عمیق روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید سپس شمیس های آماده را در تابه بریزید و دو طرف آن ها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله 5: پیاز را سرخ کنید

بعد از سرخ شدن شمی ها از ماهیتابه خارج کرده و در همان تابه رنده کنید و پیاز باقی مانده را اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله ششم: گردو و رب انار را اضافه کنید

پس از نرم شدن پیازها پودر گردو را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر گردو بلند شود سپس رب انار و نمک را به همراه مقداری آب (به اندازه ای که روی شمیس ها را بپوشاند) اضافه کنید.

مرحله 7: شامی ها را به سس اضافه کنید

وقتی سس شروع به جوشیدن کرد، کوفته های سرخ شده را داخل تابه برگردانید. مطمئن شوید که شامی ها به خوبی با سس آغشته شده اند.

مرحله 8: پختن شام

بعد از اضافه کردن شامیسا به سس، حرارت را کم کنید تا مواد به جوش بیایند. اجازه دهید شمی ها به مدت 1 ساعت در سس بپزند تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند و شمی ها کاملا آغشته شوند.

مرحله 9: آماده شدن برای سرو

بعد از اینکه شمی ها خوب پخته و سفت شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. سس باقیمانده را در تابه روی شام ها بریزید تا طعم آنها بیشتر شود.

مرحله 10: سرو کنید

شام کباب لرستانی شما هم اکنون آماده سرو است. این غذا را می توانید با برنج سفید یا نان تازه سرو کنید و از طعم بی نظیر و اصیل آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا