آشپزی

طرز تهیه شاورما دجاج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شاورما مرغ

شاورما مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین ساندویچ های کشورهای عربی است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه شاورما مرغ به این لینک مراجعه کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 200 گرم
ماست 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
لیموی تازه 1 قطعه
نان 1 قطعه
گوجه فرنگی 1 قطعه
خيار شور 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
فلفل سیاه و پودر سیر کافی
مواد لازم برای سس
سیب زمینیها 1 قطعه
سیر 2 قرص
لیموی تازه ½ لیمو ترش
ارده 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک شاورما مرغ لذیذ ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای نازک برش می دهیم سپس به همراه ماست تغلیظ شده و کمی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و آبلیموی تازه در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سینه های مرغ را به مدت 2 دقیقه خوب ماساژ می دهیم تا با طعم دهنده ها آغشته شود، سپس درب ظرف را می بندیم و 30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا سینه های مرغ طعم دار شوند.

سطح سوم

در مرحله بعد پوست سیب زمینی را جدا کرده و همراه با کمی نمک داخل قابلمه آب قرار دهید سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شوند. حالا سیب زمینی ها را ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس سس مایونز را به همراه ماست، آرد، سیب زمینی، روغن زیتون و کمی پودر سیر، نمک و آبلیمو در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.

مرحله پنجم

حالا تابه ای را با روغن مایع روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس سینه های مرغ مزه دار شده را داخل آن بریزید و کاملا سرخ کنید. سپس مقداری از سس را روی نان پیتا بریزید و سینه مرغ را روی آن قرار دهید.

مرحله ششم

سپس گوجه فرنگی خرد شده و خیارشور را روی نان می چینیم. در آخر مقداری سیب زمینی سرخ شده داخل نان می ریزیم و نان را درست می کنیم سپس در صورت تمایل در تابه تفت می دهیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا