آشپزی

طرز تهیه شاورما مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شاورما مرغ

شاورما مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در کشورهایی مانند لبنان و ترکیه است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاورما مرغ با ما همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
سیر 3 قرص
کره 20 گرم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
ماست یونانی 4 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و دارچین کافی
زنجبیل، پاپریکا و سماق کافی
نان 1 بسته
خیار 1 قطعه
گوجه فرنگی 1 قطعه
پیاز قرمز کوچک 2 عدد

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک شاورما مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری برش دهید سپس در ظرف مناسبی بریزید. سپس پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس پیاز را خلال می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خرد شده را به سینه مرغ اضافه می کنیم سپس سیر را ریز رنده می کنیم و به سینه مرغ اضافه می کنیم. حالا ماست یونانی را به همراه آبلیموی تازه، روغن زیتون، نمک، فلفل و دارچین به سینه مرغ اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله زنجبیل، فلفل قرمز و سماق را به سینه مرغ اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد جذب مرغ شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا بعد از گذشت این مدت یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس در تابه مقداری روغن یا کره می ریزیم و مرغ مرینیت شده را به همراه مواد داخل تابه می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله خیار را می شوییم و از وسط نصف می کنیم سپس به صورت قاچ می کنیم. سپس گوجه ها را شسته و به صورت نوار برش می دهیم. سپس وقتی مخلوط مرغ کاملا پخت، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

در آخر پیتا را روی پیشخوان می گذاریم و به دلخواه با سس پخش می کنیم سپس قسمتی از مخلوط مرغ را می ریزیم و گوجه و خیار را روی آن می چینیم و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا