آشپزی

طرز تهیه شاورما گوشت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شاورما گوشت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شاورما با گوشت

شاورما گوشت یکی از معروف ترین غذاهای لبنانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شاورما با گوشت برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 500 گرم
ماست کم چرب 3 قاشق غذاخوری
پیاز قرمز 1 قطعه
جعفری 1 دسته کوچک
سماق 1 قاشق غذاخوری
چاشنی برای شاورما 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 1 قطعه
نمک و فلفل و روغن کافی
نان تورتیلا یا پیتا در مقادیر کافی

طرز تهیه شاورما با گوشت

مرحله اول

برای تهیه شاورما با گوشت در ابتدای کار گوشت گوسفندی را به صورت ورقه های نازک برش می دهیم و در ظرف بزرگی می ریزیم.

نکته: برای اینکه بتوانید گوشت را به راحتی برش دهید، بهتر است 30 دقیقه قبل در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی درشت برش می دهیم و به همراه ادویه شاورما، ماست و کمی نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا طعم دهنده ها تمام قسمت های گوشت را بپوشاند.

سطح سوم

در این مرحله درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال نگهداری می کنیم تا گوشت طعم دار شود. در این مدت پیاز قرمز را به صورت ورقه های نازک و یکدست خرد کنید.

مرحله چهارم

جعفری را نگینی خرد کرده و با پیاز قرمز به همراه سماق مخلوط کنید و کنار بگذارید. بعد از استراحت گوشت، ظرف را از یخچال خارج کرده، ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم.

مرحله پنجم

کمی روغن به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا داغ شود سپس گوشت را به تابه اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم تفت دهید تا گوشت پخته و نرم شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت یک نان تورتیلا یا پیتا را روی سطح کار گذاشته و با سس پخش می کنیم. سپس تکه های گوشت را روی نان می گذاریم و روی آن را با مخلوط پیاز و جعفری می پوشانیم.

نکته: معمولا برای شاورما از سس تاهینی استفاده می شود که ترکیبی از آرد، ماست، سیر و ادویه است.

مرحله هفتم

حالا نان ها را حلقه حلقه می کنیم سپس در ساندویچ ساز یا گریل می گذاریم تا دو طرف آن برشته شود. اگر گریل یا ساندویچ ساز نداریم می توانیم ساندویچ ها را در تابه گریل قرار دهیم تا برشته شوند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا