آشپزی

طرز تهیه شربت خاکشیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شربت خاکشیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شربت خاکشیر

شربت خاکشیر یکی از نوشیدنی های سنتی و بسیار لذیذ ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شربت خاکشیر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 6 نفر
قند 1 فنجان
آب سرد 6 لیوان
Flixweed ½ فنجان
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه (اختیاری) کافی

طرز تهیه شربت خاکشیر

مرحله اول

برای تهیه شربت حکشیر مجلسی ابتدا حکشیر را در ظرف مناسبی بریزید سپس روی حکشیر را با آب بپوشانید و بشویید. سپس کاکشیرا را چند بار در ظرف دیگری بریزید تا ماسه و کثیفی شسته شود.

مرحله دوم

در این مرحله که هشیره کاملا شسته و تمیز شد آن را در ظرفی جداگانه می ریزیم سپس روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم هشیره به مدت 2 ساعت در آب بماند تا خیس شود.

سطح سوم

حالا بعد از گذشت این مدت آب اضافی کاکشیرا را می ریزیم سپس کاکشیرا را در ظرف مناسبی می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم شکر 1-2 دقیقه خیس بخورد سپس هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله که ذرات شکر کاملا حل شد، گلاب را به همراه آبلیموی تازه داخل کوزه می ریزیم و دوباره هم می زنیم. سپس آب سرد را داخل کوزه می ریزیم و دوباره هم می زنیم تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در آخر داخل لیوان های سرو چند تکه یخ بریزید و دوباره شربت را هم بزنید تا ساردین های ته نشین شده با شربت مخلوط شوند سپس شربت را در لیوان های مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا