آشپزی

طرز تهیه شربت ضد عطش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شربت ضد تشنگی

شربت ضد عطش یا شربت سکانجبین که به شربت سرکه انگبین نیز معروف است، شربتی خوشمزه و اصیل شیرازی است که از ترکیب سرکه و عسل یا شکر و نعنا درست می شود و برای رفع تشنگی و تشنگی بسیار مناسب و مفید است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه شربت ضد تشنگی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شربت عطش ضد عطش
قند 4 فنجان
اب 4 فنجان
سرکه نصف فنجان
زنجبیل تازه 100 گرم
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
خیار رنده شده 1 قطعه
یخ کافی

طرز تهیه شربت ضد تشنگی

مرحله اول

برای تهیه شربت رفع تشنگی ابتدا مقداری آب در ظرفی بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا شکر در آب حل شود و به آرامی شروع به جوشیدن کنید تا شکر در آن حل شود و تبدیل به حالت شود. روشن

مرحله دوم

سپس یک تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید و وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد سفیده را داخل آن بریزید تا ناخالصی های شکر گرفته شود و روی آب جمع شود سپس با قاشق سفیده را اضافه کنید و از آن جدا کنید.

سطح سوم

وقتی تمام سفیده های رنگ شده را از شربت خارج کردید و شربت صاف و یکدست شد، قابلمه را با شربت از روی حرارت بردارید و از صافی رد کنید و دوباره داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا می جوشد و غلیظ می شود.

مرحله چهارم

سپس دور قابلمه را با برس آغشته به آب تمیز کنید زیرا از منسجم شدن شربت شکر جلوگیری می‌شود، سپس مقداری نعناع تازه را تمیز کرده و بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود، سپس نعناها را با نخ ببندید و گروه کنید.

مرحله پنجم

سپس زعفران را به شربت اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید زعفران به مدت نیم ساعت در آب بجوشد و عطر آنها به خورد شربت برود و بعد از این مدت در ظرف را باز کرده و سرکه را به شربت اضافه کنید. با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

برای اینکه بدانید شربت چه زمانی آماده است، مقداری از آن را داخل نعلبکی بریزید و بگذارید خنک شود، سپس نعلبکی را دور شربت بچرخانید، اگر شربت چرخید و تا وسط نعلبکی نرفت، شربت آماده است.

مرحله هفتم

در این مرحله شربت به قوام و غلظت مناسبی رسیده است، سپس ظرف شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد، شربت سکجانبین را از عصر تا صبح در دمای محیط قرار دهید و در ظرف را ببندید. با یک پارچه

مرحله هشتم

روز بعد نعنا را از ظرف خارج کنید و شربت را از صافی صاف کنید تا شفاف و یکدست شود سپس شیشه ها را بشویید و کاملا خشک کنید و شربت سکجانبین را داخل آنها بریزید و در شیشه ها را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. . قرار دادن.

مرحله نهم

این شربت رفع تشنگی را هم در یخچال و هم در دمای محیط می توانید نگهداری کنید اما مدت زمان بیشتری در یخچال نگهداری می شود سپس هنگام سرو شربت را از یخچال خارج کرده و مقداری از آن را در یک لیوان شیک بریزید.

مرحله دهم

در مرحله بعد خیار را شسته و روی رنده ریز رنده کنید یا به سلیقه خود خیار را پوست گرفته و رنده کنید و مقداری از آن را در لیوان بریزید سپس کمی آب به مخلوط داخل لیوان اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

مرحله یازدهم

سپس مقداری یخ فرم داده شده را در لیوان ریخته و هم می زنیم تا شربت رفع تشنگی کاملا خنک شود، سپس شربت رقیق سقجانبین را به عنوان نوشیدنی خنک و مقوی در روزهای گرم میل کرده و یا کاهو را در شربت بریزید و میل کنید. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا