آشپزی

طرز تهیه شربت گوجه سبز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شربت گوجه سبز

شربت گوجه سبز یکی از شربت های خوشمزه و بسیار مناسب ایرانی برای رفع تشنگی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه شربت گوجه سبز به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شربت گوجه سبز
گوجه سبز 1 کیلوگرم
قند 1 کیلوگرم
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز (اختیاری) 3 قطره

طرز تهیه شربت گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه شربت گوجه سبز خوشمزه ابتدا گوجه سبز را شسته و در قابلمه آب می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوشد سپس حرارت را کم می کنیم.

مرحله دوم

وقتی گوجه سبز کاملا پخته و له شد، تابه را از روی حرارت بردارید. سپس آبکش را روی ظرف مناسبی قرار دهید و گوجه سبز را از آبکش رد کنید تا آب زلال داخل ظرف بریزد و گوجه سبز جدا شود.

سطح سوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شکر را به تابه اضافه کنید سپس اجازه دهید شربت روی اجاق بجوشد تا کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید که شربت بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود.

مرحله چهارم

سپس کف شربت را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم تا شربت شفافی به دست بیاید. وقتی شربت کمی غلیظ شد، آبلیموی تازه را به قابلمه اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه حرارت را خاموش کنید.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت درب قابلمه را ببندید و شربت را به مدت 1-2 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. بعد از این مدت رنگ خوراکی سبز را به دلخواه به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

وقتی رنگ خوراکی در شربت پخش شد، شربت را در ظرفی با درب بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. در آخر مقداری از شربت را داخل لیوان بریزید و با آب و یخ سرو کنید. لذت وجود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا