آشپزی

طرز تهیه شکلات بار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شکلات بار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه درست کردن شکلات تخته ای

شکلات تخته ای یک آب نبات خوشمزه و خوش طعم است و به راحتی و سریع درست می شود و با چند ماده ساده آماده می شود و می تواند یک میان وعده سالم و مقوی بخصوص برای کودکان باشد.این شکلات ساده و خوشمزه دارای بافتی نرم و لطیف برای فول مقدمه و گام به گام نحوه درست کردن شکلات تخته ای برای بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شکلات تخته ای
پودر بیسکویت 1 فنجان
کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده 20 گرم
شیر نر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
شیر کاکائو 50 گرم برای جلد

نحوه درست کردن شکلات تخته ای

مرحله اول

برای درست کردن شکلات تخته ای بیسکویت های معمولی یا شکلاتی را به دلخواه در غذاساز بریزید و کاملا چرخ کنید و یا اگر غذاساز ندارید با چرخ گوشت کاملا چرخ کنید تا بافت یکدست و یکدست شود. و سپس در ظرفی بریزید.

مرحله دوم

سپس کره بادام زمینی را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا ترکیب شده و بیسکویت ها نرم شوند سپس مقداری عسل روی آن ها بریزید و هم بزنید تا بیسکویت ها چسبناک شوند و عسل کاملا جذب شود.

سطح سوم

سپس کره را در ظرفی بریزید و در حمام آب روی بخار کتری ذوب کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و بافتی خمیری ایجاد کنند.

مرحله چهارم

وقتی بافت مخلوط مواد یکدست و نرم شد روی کاسه را با سلفون بپوشانید و مخلوط را به مدت یک ساعت در فضای باز بگذارید تا استراحت کند و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و بافت یکدست شود بعد از این مدت ورز دهید. مخلوط را دوباره کمی.

مرحله پنجم

سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست به هر شکل و طرحی که می خواهید در آورید یا از قالب های آماده استفاده کنید و داخل قالب را با قاشق پر کنید و سطح آن را فشار دهید و صاف کنید و سپس قالب را به مدت نیم ساعت بپزید. در فریزر قرار دهید.

مرحله ششم

وقتی مخلوط سفت و سفت شد آن را از فریزر خارج کرده و مقداری شکلات شیری یا شکلات کاکائویی را به دلخواه در حمام آب روی بخار دیگ ذوب کنید و روی شکلات ها بریزید تا کاملا سطح آنها را بپوشاند.

مرحله هفتم

وقتی شکلات ذوب شده مواد شکلاتی را کاملا جذب کرد و سفت شد، سطح شکلات را با تکه های نبات، پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، کنجد، خلال بادام یا شکلات چیپسی تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا