آشپزی

طرز تهیه شکلات بار نیپون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شکلات بار نیپون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شکلات تخته ای نیپون

شکلات تخته ای نیپون یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که بسیار راحت و سریع با مواد اولیه موجود تهیه و آماده می شود و برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب و شیک می باشد.شکلات تخته ای نیپون طعمی عالی و فوق العاده دارد. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه نوار شکلات نیپون، در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شکلات بار نیپون
شیرین گندمک 50 گرم
شیر یا شکلات تلخ 175 گرم
کره 15 گرم

طرز تهیه شکلات تخته ای نیپون

مرحله 1: شروع ساخت شکلات تخته ای نیپون: شکلات ذوب می شود

برای تهیه شکلات تخته ای نیپون ابتدا شکلات ها را با دست خرد کرده و دو سوم آن ها را در ظرفی بریزید و بخارپز کنید تا کاملا ذوب شوند. پس از ذوب شدن کامل شکلات ها، ظرف را از روی حرارت بردارید. کنار گذاشتن

مرحله 2: ترکیب شکلات ها: تلخ، شیرین یا ترکیبی از اینها

برای تهیه دسر می توانید از شکلات تلخ یا ترکیب شکلات تلخ و شکلات شیرین استفاده کنید، اگر فقط از شکلات تلخ استفاده می کنید، کمی عسل یا شکر به مخلوط اضافه کنید تا دسر شیرین شود و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 3: شکلات و کره را با هم مخلوط کنید

بعد باقی مانده شکلات خرد شده را داخل شکلات ذوب شده بریزید و کمی هم بزنید، سپس در حالی که شکلات ها هنوز گرم هستند، کره را بریزید و سریع هم بزنید تا کره ذوب شود و کاملا با شکلات آب شده مخلوط شود.

مرحله 4: نشاسته ذرت را به مخلوط شکلات اضافه کنید

سپس آرد ذرت را به مخلوط شکلاتی اضافه کنید و با قاشق خوب مخلوط کنید، البته مراقب باشید که آرد ذرت داخل کاسه له نشود، سپس روی ظرف مربع یا مستطیل شکل را به آرامی با کره مایع بمالید و سپس داخل آن کاغذ پخت قرار دهید.

توجه: ترکیب های مختلف برای تهیه شکلات تخته ای نیپون

شکلات تخته ای نیپون از ترکیب دو ماده اصلی یعنی شکلات تلخ یا ترکیبی از شکلات تلخ و شیرین و برنج پف کرده تهیه می شود، بنابراین می توانید در ترکیب مواد تشکیل دهنده شکلات تخته ای نیپون، به جای آرد برنج از آرد برنج استفاده کنید.

مرحله 5: مخلوط را داخل قالب بریزید و زمان استراحت دهید

سپس مخلوط مواد را داخل قالب بریزید و سپس با کاردک یا قاشق سطح مخلوط را صاف کنید و سپس قالب را در یخچال بگذارید و 3 تا 4 ساعت استراحت دهید و مخلوط کاملا سفت و سفت شود. .

مرحله 6: برش و تزئین

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوط را به آرامی از قالب خارج کرده و با چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس مقداری شکلات آب شده روی آنها بریزید.

مرحله 7: تزئین و سرو نهایی

سپس به دلخواه برش های شکلات تخته ای نیپون را با پودر پسته، گردوی خرد شده و خلال بادام تزئین کنید و در ظرف مناسبی بریزید و این دسر خوشمزه و ساده را به عنوان یک دسر شیک و شیک برای سرو با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا