آشپزی

طرز تهیه شکلات خرمایی با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شکلات خرمایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شکلات خرمایی

اینجا در و در آخر سایت آموزشی، می خواهیم یک دستور غذایی خاص و خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم که نه تنها سلامتی شما را تضمین می کند، بلکه لذت بخش نیز می باشد. این دستور یک شکلات خرمایی است که با ترکیب خرما، گردو، بادام و سایر طعم ها درست می شود. این شکلات خانگی یک گزینه عالی برای میان وعده های سالم و انرژی زا در طول روز است. برای افرادی که به دنبال یک دسر سالم و در عین حال خوشمزه هستند، این شکلات خرمایی می تواند یک انتخاب عالی باشد. با ما باشید تا قدم به قدم در تهیه این شکلات خوشمزه و آسان همراه شما باشیم.

به طرز تهیه شکلات خرماییابتدا خرماها را تمیز می کنیم و در غذاساز با گردو، بادام، نارگیل، دارچین و کره بادام زمینی مخلوط می کنیم، سپس گلوله های شکل می دهیم و در رویه مورد نظر می غلتانیم. پس از قرار دادن در یخچال، این توپک ها آماده سرو هستند و می توان آنها را برای چند هفته نگهداری کرد.

عناصر اندازه ی
بادام ها 50 گرم
پودر نارگیل 20 گرم
تاریخ 400 گرم
پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری
کره بادام زمینی یا نخود 1 قاشق غذاخوری
گردو 50 گرم
آب یا گلاب 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه شکلات خرمایی

مرحله 1: آماده سازی خرما

ابتدا خرماها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند، سپس با احتیاط آن ها را جدا کرده و به قطعات کوچکتر خرد کنید تا راحت تر مخلوط شوند. به این ترتیب خرما با بقیه مواد بهتر مخلوط می شود و مخلوط نهایی یکدست تری خواهید داشت.

مرحله 2: آماده سازی آجیل

گردو و بادام را ریز خرد کنید. مقدار برش بستگی به ذائقه شخصی شما دارد اما توصیه می شود نه خیلی ریز و نه خیلی درشت برش دهید تا بافت نهایی شکلات ها به خوبی احساس شود.

مرحله 3: مواد را مخلوط کنید

خرماهای خرد شده را همراه با گردو، بادام، پودر نارگیل، دارچین و کره بادام زمینی در غذاساز بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند و مخلوط خمیری به دست آید.

مرحله 4: شکل دادن به توپ ها

یک قاشق از مخلوط را بردارید و آن را در کف دست بغلتانید تا گلوله هایی به اندازه یکسان درست شود. اگر خمیر به دست آمده به دستتان چسبید، می توانید دست هایتان را با کمی گلاب خیس کنید تا روند شکل گیری گلوله ها تسهیل شود.

مرحله 5: رویه را فرو کنید

توپ ها را در رویه دلخواه بغلتانید. این رویه می تواند پودر نارگیل، گردو یا بادام خرد شده یا حتی پودر کاکائو باشد. این کار طعم و بافت شکلات های شما را غنی تر می کند.

مرحله 6: اجازه دهید شکلات ها استراحت کنند

گلوله های تمام شده را روی سینی که کاغذ روغنی انداخته ایم می چینیم سپس سینی را در یخچال می گذاریم تا حداقل یک ساعت سفت و سفت شود.

مرحله 7: پشتیبانی

بعد از استراحت و سفت شدن کافی شکلات ها در یخچال، آنها را در ظرف درب دار قرار دهید. این شکلات های خرمایی را می توان چندین هفته در یخچال نگهداری کرد بدون اینکه طعم و بافت خود را از دست بدهند.

مرحله 8: سرو کنید

بعد از سفت شدن کامل شکلات ها آماده سرو هستند. این شکلات های خوشمزه و سالم را می توانید به عنوان میان وعده یا دسر در مهمانی ها و مجالس خود سرو کنید و از تعارف مهمانان خود لذت ببرید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا