آشپزی

طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی آردی نارگیلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک آرد نارگیل

شیرینی آردی نارگیلی یکی از ساده ترین شیرینی های ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی آرد نارگیلی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک آرد نارگیلی مقدار مواد
کره صاف قنادی 150 گرم
کره و پودر نارگیل خوب 150 گرم
شکر پودر شده 150 گرم
آرد قنادی 250 گرم
پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک آرد نارگیل

مرحله 1: مخلوط پایه را آماده کنید

ابتدا پودر شکر را الک کنید تا یکدست و یکدست شود سپس به روغن اضافه کنید. با همزن و با سرعت بالا مخلوط را به مدت 5-7 دقیقه هم بزنید تا سبک و حجیم شود. این مرحله برای داشتن یک شیرینی با بافت نرم بسیار مهم است.

مرحله 2: پودر نارگیل و هل را اضافه کنید

پودر نارگیل و هل را به مخلوط اضافه کنید. استفاده از پودر نارگیل تازه و معطر بسیار مهم است. اگر پودر نارگیل درشت بود آن را آسیاب کنید تا یکدست شود. نارگیل و هل را به آرامی با مخلوط پایه مخلوط کنید.

مرحله 3: آرد را اضافه کنید

آرد را کم کم و کم کم به مخلوط اضافه می کنیم. در این مرحله حوصله و دقت لازم است تا آرد با بقیه مواد خوب مخلوط شود. خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد. از ورز دادن زیاد خمیر خودداری کنید تا روی بافت نهایی کیک تاثیری نداشته باشد.

مرحله 4: آماده سازی خمیر

خمیر را بین دو تکه پلاستیک قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید. ضخامت خمیر باید حدود یک سانتی متر باشد. دقت کنید که ضخامت خمیر در همه قسمت ها یکسان باشد.

مرحله 5: کیک را برش داده و تزئین کنید

با کاتر کیک ها را به شکل دلخواه برش بزنید و در سینی فر بچینید. سپس روی شیرینی ها را با پودر نارگیل یا پسته تزئین کنید.

مرحله 6: کیک را بپزید

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. شیرینی ها را به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر قرار دهید. مهم این است که شیرینی ها تغییر رنگ ندهند. بعد از پخت اجازه دهید کوکی ها روی تابه خنک شوند تا بافت آنها سفت شود.

هنر کیک آرد نارگیل

استفاده از پودر نارگیل تازه و معطر برای داشتن عطر و طعم بهتر شیرینی ضروری است. دقت ضخامت یکسان خمیر در هنگام پخش بر کیفیت پخت کیک تأثیر می گذارد. ورز دادن زیاد خمیر می تواند باعث ریزش کیک ها در کره شود.

دمای فر بسیار مهم است و باید به دقت کنترل شود تا کیک ها خشک نشوند. این کیک را می توانید تا 3 ماه در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با رعایت این نکات، کیک نارگیلی شما با طعم عالی و بافت نرم آماده سرو می شود. امیدواریم از درست کردن و خوردن این کیک لذت ببرید!


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا