آشپزی

طرز تهیه شیرینی الماسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بیسکویت الماس

نبات های الماسی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود.این شیرینی قوام سبک و ترد دارد.برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب و شیک است.این شیرینی خوشمزه بسیار راحت درست می شود. . برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه بیسکویت الماس برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
کره یا کره جامد 200 گرم
شکر پودر شده 1 لیوان فرانسوی خالی
یک تخم مرغ 1 قطعه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
ارد 3 فنجان
شکر برای تزئین کیک کافی
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری سر خالی
شکلات آب شده برای کیک کافی

طرز تهیه بیسکویت الماس

مرحله 1: کره را به روش حمام آب ذوب کنید

برای تهیه کوکی های الماسی ابتدا مقداری کره در تابه ای بریزید و روی حرارت غیرمستقیم نگه دارید تا کره آب شود و سپس آن را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس مقداری پودر قند الک کنید تا بافت یکدست و یکدست شود.

مرحله 2: کره ذوب شده و پودر قند را با هم مخلوط کنید

سپس کره ذوب شده را در ظرفی بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و پودر قند حل شود و بافتی کرمی و کشدار و پفکی به دست آید و به جای کره می توانید از جامد استفاده کنید. کره

مرحله 3: تخم مرغ و وانیل را به مخلوط اضافه کنید

سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ گلوله شده و با مواد مخلوط شود و بافت مخلوط یکنواخت و حجیم شود تخم مرغ را با مواد حدود 3 دقیقه مخلوط کنید سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. خوب.

مرحله 4: وانیل و پودر کاکائو را با هم ترکیب کنید

وانیل را حدود یک دقیقه با مواد مخلوط کنید تا عطر وانیل در مواد به مشام برسد و بوی تخم مرغ از بین برود سپس کمی پودر کاکائو به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و رنگ آن یکدست شود. در صورت تمایل

مرحله 5: آرد را الک کرده و مقدار پودر کاکائو را تنظیم کنید

مقدار پودر کاکائو بستگی به ذائقه و ذائقه خودتون داره، مقدار طعم کاکائویی که میخواید روی مواد باشه، اما سعی کنید پودر کاکائو زیاد نریزید چون شیرینی ها تلخ میشن، بعد آرد رو داخل ظرف دیگه الک کنید تا سبک بشه. .

مرحله 6: آرد را به مخلوط اضافه کنید

سپس کم کم و در چند مرحله آرد را به مخلوط مواد اضافه کرده و با لیسک به آرامی و به صورت دورانی هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و آرد در مخلوط گلوله نشود، می توانید بر حسب نوع از مقدار آن استفاده کنید. و کیفیت آرد بله کم و بیش باشد

مرحله هفتم: بافت خمیر را با آرد اصلاح کنید

آرد را اضافه کنید تا مخلوط نه خیلی سفت شود و نه خیلی شل شود، زیرا اگر آرد زیاد اضافه کنید کوکی ها خشک می شوند و می ترکند.

مرحله هشتم: آماده سازی و فرم دادن به خمیر

وقتی بافت خمیر فرم گرفته صاف و یکدست شد، داخل قالب یا قالب فر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کف قالب را کاغذ روغنی بکشید و سپس با قاشق مقداری از خمیر را بردارید و به آن فرم دهید. با دستانت و گرد

مرحله نهم: روی خمیر را با پودر قند بپوشانید

وقتی خمیر را به شکل مغزی درآوردید، آن را در کمی پودر قند یا شکر بغلتانید تا سطح آن کاملا با شکر آغشته شود، سپس با انگشت فشار دهید تا وسط گلوله سوراخ کوچکی ایجاد شود و سپس همه را شکل دهید. خمیر را به همین ترتیب بدهید و آماده کنید.

مرحله 10: کیک ها را در فر بپزید

سپس خمیر فرم گرفته را با فاصله داخل سینی قرار دهید و سینی یا قالب را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده به مدت 5 دقیقه قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند. برای یک دقیقه در فر

مرحله 11: کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کنید

بعد از اینکه شیرینی ها در فر خوب پختند و سطح آن ها کمی طلایی شد، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس شیرینی ها را به آرامی از روی کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید. .

مرحله 12: شکلات را ذوب کرده و تزئین کنید

بعد در ظرفی مقداری شکلات بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود سپس آن را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود و سپس شکلات آب شده را داخل قیف بدون ماسوره بریزید.

مرحله 13: کیک را با شکلات تزئین کنید

سپس سوراخ های کوکی ها را با شکلات آب شده پر کنید و می توانید روی شکلات را با پودر پسته یا خلال ها، پودر نارگیل، گردو آسیاب شده، فندق آسیاب شده، بادام، کنجد یا چیپس شکلات تزئین کنید.

مرحله 14: ذخیره و سرو شیرینی

سپس کلوچه ها را در یخچال قرار دهید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند تا شکلات خودش را بگیرد و سفت و غلیظ شود و بعد از این مدت آن ها را از یخچال خارج کرده و در ظرف مناسبی چند عدد کوکی الماسی بچینید. در نهایت کیک های الماسی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی های چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا