آشپزی

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک گردویی

برف گردو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مغزدار است که برای سرو بسیار مناسب است، آموزش کامل مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کلوچه برفی گردو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای Nutty Snow
گردو ½ فنجان
ارد 250 گرم
روغن جامد 113 گرم
شکر پودر شده ¼ فنجان

طرز تهیه کیک گردویی

مرحله اول

برای تهیه کیک گردویی خوشمزه ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن میکنیم تا خوب گرم شود سپس گردوها را داخل غذاساز ریخته و خوب هم میزنیم تا پودر شوند.

مرحله دوم

مواظب باشید گردو را زیاد مخلوط نکنید تا داخل روغن بیفتد. سپس کره جامد را به همراه پودر قند در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که مخلوط کردن درست مخلوط در کاسه باعث می شود بافت کلوچه ها کاملا ترد و پف کنند. سپس پودر گردو را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را 3 بار الک کرده و در 3 مرحله به آرامی به کاسه مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس خمیر به دست آمده را به مدت 5 دقیقه با نوک انگشتان ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

وقتی خمیر نرم و نچسبی به دست آمد، ورز دادن را متوقف کنید، سپس گلوله های 15 گرمی را از خمیر جدا کرده و گرد کنید. سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل آن قرار دهید.

مرحله ششم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که این کیک تغییر رنگ خاصی ندارد و فقط در قسمت پایین کمی طلایی می شود.

مرحله هفتم

بعد از این مدت زمانی که کیک ها پختند، قالب را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه دهید کاملا خنک شوند. سپس کیک های خنک شده را از کاغذ کره جدا کرده و در پودر قند میغلطانیم.

مرحله هشتم

سپس شیرینی های آغشته به پودر قند را در ظرف مورد نظر می ریزیم و در صورت تمایل می توانیم روی آن ها را با مقداری پودر پسته تزئین کنیم. در آخر کیک گردویی را با 1 فنجان چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا