آشپزی

طرز تهیه شیرینی بهشتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی های خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که بیشتر در ایام نوروز استفاده می شود. دیدن آموزش پخت جامع و گام به گام طرز تهیه شیرینی بهشتی برای چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی های بهشتی
آرد قنادی 400 گرم
شکر پودر شده 200 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
روغن جامد 170 گرم
روغن مایع 25 گرم
وانیل 1 پنس
پسته را در آن بریزید برای تزئین
زعفران و پودر کاکائو کافی

دستور پخت شیرینی های بهشتی

مرحله اول

برای تهیه کیک های ساده بهشتی ابتدا روغن را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا کره آب شود، پس از آب شدن روغن آن را در لیوان ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت و سفت شود.

مرحله دوم

سپس از یخچال خارج می کنیم و در آشپزخانه می گذاریم تا به دمای محیط برسد. پودر قند را در ظرفی الک کرده و (می توانید از شکر ریز هم استفاده کنید و اگر شکر ریز نبود، داخل آن بریزید و به صورت پودر در بیاورید و سپس اضافه کنید).

سطح سوم

سپس روغنی که به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. سپس با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم میزنیم و در این مدت وانیل را به آرد اضافه میکنیم و پوره میکنیم.

مرحله چهارم

سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم و در آخر روغن مایع را به مواد اضافه می کنیم. حالا مواد رو خوب هم میزنیم تا خمیر یکدستی به دست بیاد، چون خمیر داخل قیف ریخته میشه باید کمی شل باشه تا از قیف رد بشه.

مرحله پنجم

در اینجا می توانیم شیرینی هایی با سه طعم مختلف بخوریم. خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی زعفران پخته و به قسمت دیگر پودر کاکائو اضافه کنید و یکی سفید بماند.

مرحله ششم

هر خمیر را با رنگ آن (یعنی زعفران، کاکائو اضافه شده) ورز دهید تا تمام قسمت های خمیر با این رنگ آمیزی شود.

مرحله هفتم

سینی را بیرون می آوریم و فر را با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا گرم شود. کف سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای رنگی را جداگانه داخل قیف می ریزیم و فاصله را روی کاغذ فر نگه می داریم. زدیم

مرحله هشتم

(می توانید بدون قیف هم کیک درست کنید، به این ترتیب کره مایع را از خمیر خارج می کنیم و آرد بیشتری به خمیر اضافه می کنیم تا خمیر نرمی شود. با دو دست گرد کنید.

مرحله نهم

سپس آنها را در سینی با فاصله می چینیم و با قالب طرح می زنیم.) هر سه الگوی خمیر طرح دار را به همین ترتیب در سینی می غلتانیم و می توانیم با تخم مرغ خوشگل ترشان کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی را در فر قرار می دهیم تا کیک ها به مدت 10-15 دقیقه مطابق مدل فر شما بپزند. وقتی پای شروع به طلایی شدن کرد، پای ما آماده است و باید آن را از فر خارج کنیم.

مرحله یازدهم

اگر کلوچه ها بعد از پخت سفت شدند به این دلیل است که مدت زیادی در فر مانده اند یا ممکن است وسط شیرینی ها به دلیل مدت طولانی در فر پخته نشود و حتی اطراف شیرینی ها بسوزد.

مرحله دوازدهم

بعد از پخت کیک ها، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها خنک شوند، زیرا احتمال گرد و غبار شدن کیک ها وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا