آشپزی

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بیسکویت

بیسکویت ها یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ هستند که قوام سبک و لطیفی دارند، این شیرینی ها بسیار راحت درست می شوند و بسیار شیک و مناسب برای سرو هستند، بیسکویت ها را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه بیسکویت برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی مقدار مواد
یک تکه شکلات 280 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی فور ساده 1 بسته و نیم
ماسکارپونه یا پنیر خامه ای 200 گرم
خامه زده شده 1 فنجان
مواد لازم برای لایه رویی مقدار مواد
شیر نر 1 لیوان و نیم
آب سرد نصف فنجان
خامه زده شده 1 فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیسکویت

مرحله 1: شکلات را به روش حمام آب ذوب کنید

ابتدا مقداری شکلات را در ظرفی ریخته سپس روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات آب شود، پس از ذوب شدن کامل شکلات آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد.

مرحله 2: خامه را با همزن برقی فرم دهید

سپس مقداری از خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد تا جای تیغه های همزن روی آن بماند و اگر ظرف را برگردانید نیفتد وقتی خامه فرم گرفت. و آماده است، آن را کنار بگذارید.

مرحله 3: مخلوط پنیر و خامه را آماده کنید

سپس در ظرفی مقداری پنیر بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا بافت کاملا یکدست و یکدست شود سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند تا بافتی یکدست و یکدست به دست آید.

مرحله 4: پودر کاکائو را اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری پودر کاکائو به شکلات ذوب شده اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا یکدست شود، سپس شکلات را به مخلوط پنیر اضافه کنید و هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند، در این مرحله شکلات با پنیر مخلوط می شود.

مرحله 5: کراکر و گردو را خرد کنید

در مرحله بعد بیسکویت ها را به دلخواه ریز خرد کرده و داخل مواد می ریزیم، هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس چند عدد گردو را ریز خرد می کنیم تا زیر دندان احساس شود، سپس به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ششم: مخلوط را داخل قالب بریزید و در یخچال بگذارید

سپس مخلوط را هم می زنیم تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند سپس با تسمه یا حلقه کاغذ روغنی در قالب می ریزیم سپس مخلوط مواد را داخل قالب می ریزیم سپس قالب را به مدت 4 ساعت در یخچال می گذاریم و می گذاریم. تنظیم شد. .

مرحله 7: ژلاتین را برای لایه دوم آماده کنید

در همین حین برای تهیه لایه دوم مقداری پودر ژلاتین را در ظرف کوچکی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا پودر ژلاتین کاملا حل شود. .

مرحله هشتم: تهیه مایع ژلاتین و مخلوط شیر و شکر

وقتی مخلوط ژلاتین به خوبی حل شد و مایعی شفاف و یکدست به دست آمد ظرف را از روی حرارت بردارید سپس کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس در ظرف دیگری کمی شیر بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله 9: پودر کاکائو را به مخلوط شیر اضافه کنید

سپس پودر کاکائو را به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید، هم بزنید، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذرات شکر در شیر حل شود و پودر کاکائو کاملا با شیر مخلوط شود تا به شکل گلوله در داخل شیر باقی بماند. شیر باقی نماند

مرحله 10: ژلاتین را با مایعات ترکیب کرده و خنک کنید

وقتی همه مواد کاملا مخلوط و یکدست شد، ژلاتین را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود و به دمای محیط برسد، در این فاصله مقداری خامه را در ظرفی بریزید.

مرحله یازدهم: فرم دادن خامه اسفنج دوم

سپس خامه را با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد تا جای تیغه های همزن روی آن بماند و اگر کاسه را برگردانید خامه نریزد و بعد از سرد شدن مخلوط ژلاتین خامه فرم گرفته را اضافه کنید. به آن..

مرحله 12: لایه ها را با هم ترکیب کرده و برش دهید

سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خامه مخلوط شود سپس قالب را از یخچال خارج کرده و قالب حلقه را باز کرده و لایه بیسکویت را از روی آن جدا کرده و روی سطح صافی قرار دهید سپس با چاقوی تیز دور آن را برش دهید.

مرحله 13: مواد ژلاتین را اضافه کنید

دور لایه بیسکویت را برش بزنید و بچینید تا طرح بیسکویت ها مشخص شود، سپس این لایه را دوباره داخل قالب حلقه قرار دهید و مخلوط ژلاتین را روی آن بریزید، سپس قالب بیسکویت را دوباره داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهاردهم: کیک را در یخچال بگذارید

سپس کیک را به مدت 3-4 ساعت در یخچال بگذارید و لایه ژلاتینی شکل خودش را بگیرد و به هم بچسبد و بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و قالب حلقه را باز کرده و کیک را با احتیاط از قالب خارج کنید. حذف

مرحله 15: با خامه فرم گرفته تزئین کنید

سپس مقداری پودر کاکائو را روی شیرینی الک کنید تا کاملا سطح آن را بپوشاند سپس مقداری خامه فرم گرفته را داخل قیف کاغذی با ماسوره مناسب بریزید و روی شیرینی را با کوکی تزئین کنید و به دلخواه شکل دهید.

مرحله شانزدهم: کیک ها را تزئین و سرو کنید

سپس به سلیقه و سلیقه خود روی خامه را با پودر پسته، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، شکلات چیپسی و چند برش موز و توت فرنگی تزئین کنید، سپس بیسکویت را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید. در نهایت تکه های بیسکویت را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا