آشپزی

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شیرین

شیرینی تارتادایی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که برای سرو در اکثر مهمانی ها بسیار مناسب است تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. چگونه تخته کیک درست کنیم ادامه دادن با سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای یک تخته شیرین تر
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ½ قاشق غذاخوری
ارد 1.5 فنجان + 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
آب جوش ⅓ شیشه
روغن مایع ⅓ شیشه
کرم رنگ 500 گرم
شیر کاکائو کافی

طرز تهیه کیک شیرین

مرحله اول

برای تهیه یک کیک خوشمزه در ابتدای کار خامه را 30 دقیقه قبل از فریزر خارج کرده و در دمای محیط می گذاریم تا استراحت کند. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس آب جوش را به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید، سپس کره مایع را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدست شود. سپس ۱ و نیم پیمانه آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را الک کرده و در 3 مرحله به ظرف اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس آرد باقی مانده را به یک قسمت از خمیر اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید، سپس پودر کاکائو را به خمیر دیگر اضافه کنید و هم بزنید تا شکلاتی شود. حالا داخل شکل مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد کیک را همزمان داخل قالب می ریزیم تا مواد با هم مخلوط نشوند. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

اگر فر ندارید می توانید از سینی استفاده کنید. برای این کار کف تابه را با 2 تکه کاغذ کره ای بپوشانید سپس خمیر را به همین ترتیب داخل تابه بریزید و درب تابه را بپوشانید. با یک درب و روی آن قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تابه را روی آن می گذاریم سپس اجازه می دهیم کیک به مدت 20 دقیقه روی اجاق بماند تا کاملا پخته شود. قبل از این زمان درب قابلمه را باز نکنید.

مرحله نهم

بعد از 30 دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. حالا قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود.

مرحله دهم

در همین حین خامه قنادی را با همزن برقی با دور تند به مدت 10 دقیقه بزنید تا خامه فرم بگیرد و از ظرف جدا نشود. بعد کیک را از قالب خارج کرده و دو رنگ کیک را جدا کرده و کیک ساده را روی سطح کار قرار دهید.

مرحله یازدهم

حالا سطح کیک را با کمی شیر کاکائو پاک می کنیم سپس مقداری از خامه قنادی را می ریزیم و با پالت خوب پخش می کنیم. سپس مارشمالو کاکائویی را روی خامه قرار می دهیم و با دست فیکس می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی کیک کاکائویی را با خامه می پوشانیم سپس کیک را به مدت 3-2 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود. بعد از این مدت کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا کیک ها را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و برش ها را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر کیک ها را به دلخواه با پودر کاکائو، پودر پسته، تکه های شکلات و برش های میوه مختلف تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا