آشپزی

طرز تهیه شیرینی توت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی توت

شیرینی توت یکی از شیرینی های خانگی ساده و خوشمزه ای است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شیرینی توت برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادام ها 250 گرم
شکر پودر شده 120 گرم
گل سرخ 4 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز و قرمز کافی
هل سفید ½ قاشق چایخوری
خلال پسته کافی
قند کافی

طرز تهیه شیرینی توت

مرحله اول

برای تهیه کیک های جنگلی خوشمزه ابتدا بادام ها را پوست بگیرید سپس در ظرف مناسبی بریزید. سپس ظرف را تا نیمه پر از آب می‌جوشانیم و اجازه می‌دهیم بادام به مدت 30 دقیقه در آب در حال جوش بماند.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان بادام ها را در آبکش بریزید سپس پوست دوم را جدا کنید. سپس بادام ها را روی یک حوله نخی تمیز بریزید و بگذارید کاملا خشک شوند.

سطح سوم

حالا که بادام ها کاملا خشک شده اند آنها را در غذاساز می ریزیم سپس پودر قند را در صافی می ریزیم و در ظرف مناسبی صاف می کنیم. سپس پودر قند الک شده را در غذاساز بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط بادام و پودر قند را با سرعت بالای غذاساز مخلوط می کنیم تا به شکل پوره در بیاید. سپس گلاب را کم کم به مخلوط بادام و پودر قند اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد به صورت خمیر درآیند.

مرحله پنجم

در این مرحله هل سفید را داخل هاون بریزید سپس نبض بزنید تا هل آسیاب شود سپس هل سفید آسیاب شده را داخل مایه کیک بریزید و دوباره با سرعت بالای غذاساز به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

مرحله ششم

حالا خمیر کوکی را به 3 قسمت تقسیم می کنیم سپس رنگ خوراکی قرمز را در یک قسمت از خمیر کوکی می ریزیم سپس خوب هم می زنیم تا رنگ خوراکی در خمیر آزاد شود و رنگ خمیر کوکی تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله رنگ خوراکی سبز را در قسمت دیگر خمیر کوکی می ریزیم سپس دوباره آن را مخلوط می کنیم تا رنگ خوراکی در خمیر حل شود و رنگ خمیر کوکی تغییر کند. علاوه بر این، ما شیرینی های رنگی را به بقیه اضافه نمی کنیم.

مرحله هشتم

حالا قسمتی از خمیر را برداشته و به شکل توت در می آوریم. سپس در ظرف مناسبی مقداری شکر می ریزیم سپس شیرینی ها را در شکر می غلتانیم تا شکر روی شیرینی ها را بپوشاند.

مرحله نهم

در آخر کل خمیر پای را به همین صورت شکل می دهیم و داخل شکر می غلتانیم سپس خلال های پسته را به ابتدای خمیر فرو می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر شیرینی جنگلی را با چای زعفران میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا