آشپزی

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی حاج کریمی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

شیرینی حاج کریمی یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای دیدن آموزش کامل و قدم به قدم آن بسیار مناسب است. طرز تهیه شیرینی حاج کریمی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم شیرینی حاج کریمی
یک تخم مرغ 1 عدد وسط
شکر پودر شده 40 گرم
روغن جامد 25 گرم
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
آرد برنج 60 گرم
آرد سفید 65 گرم
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
شیر نر 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای شیرینی
تاریخ 70 گرم
پودر کاکائو ½ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری
پودر هل نوک یک قاشق چای خوری
پودر نارگیل ⅔ قاشق غذاخوری
کنجد ⅔ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه حاج کریمی در ابتدای کار مواد میانی را با برداشتن هسته خرما در ظرف مناسبی همراه با 2 قاشق آب جوش آماده می کنیم سپس می گذاریم. در گرما

مرحله دوم

حالا خرماها را با حرارت ملایم تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و خرماها کاملاً نرم شوند سپس پودر دارچین را به همراه پودر هل، پودر کاکائو، پودر نارگیل و کنجد در ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سطح سوم

وقتی مواد متوسط ​​یکدست شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود، سپس با روشن کردن فر با دمای 175 درجه سانتیگراد، خمیر را درست کنید.

مرحله چهارم

حالا می گذاریم فر کاملا داغ شود سپس در ظرف مناسبی تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند و روغن آب شده می ریزیم و با همزن برقی با سرعت بالا خوب هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا آرد برنج را به همراه آرد سفید و بکینگ پودر در الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به ظرف اضافه کنید و با نوک انگشتان ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. .

مرحله ششم

در صورت نیاز شیر را کم کم در ظرف اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرم شود وگرنه نیازی به استفاده از شیر نیست. حالا با وردنه به قطر 3 میلی متر خمیر را بین دو تکه کاغذ پخت پهن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا با غلتک شیاردار روی خمیر خط می کشیم و با چاقوی مربعی برش می زنیم. در مرحله بعد مقداری از مواد متوسط ​​را روی قسمت صاف خمیر ریخته و به شکل توپ جمع می کنیم و داخل سینی فر را کاغذ روغنی می کشیم.

مرحله هشتم

سپس کیک ها را در سینی فر می گذاریم و در صورتی که وردنه شیاردار نبود با خلال دندان روی آن را خط بکشید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 دقیقه بپزند.

مرحله نهم

بعد از این مدت کیک ها را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه دهید کاملا خنک شوند. در آخر شیرینی ها را در بشقاب مورد نظر گذاشته و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا