آشپزی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور پخت شیرینی دانمارکی

طرز تهیه خامه قنادی دانمارکی قنادی ایرانیان سوران در مایکروفر با پیمانه به صورت مرحله به مرحله

شیرینی دانمارکی یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار در دنیاست. این شیرینی یکی از شیرینی های خشک است و معمولا در مهمانی ها و مجالس سرو می شود، اما می توانید این شیرینی بی نظیر را با چای در وعده صبحانه و عصرانه نیز میل کنید. دانمارکی از آن دسته کیک هایی است که وقتی اسمش را می شنویم می دانیم چه چیزهایی است می توانید این کیک را برای بچه هایتان در زمان تحصیل ببرید. در این مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی را به شما آموزش می دهیم. با کمک این آموزش می توانید شیرینی دانمارکی را بهتر از شیرینی فروشی ها بپزید. شیرینی دانمارکی در بسیاری از کشورها موجود است و مردم آنها را بسیار دوست دارند.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دانمارکی
آب ولرم 1/3 فنجان
مخمر 1 قاشق غذاخوری فیلینگ
قند 1 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ عدد
روغن مایع 1/4 فنجان
قند 40 گرم معادل یک پنجم فنجان است
ارد حدود 250 گرم
وانیل
1/4 قاشق چایخوری
آب یا شیر (برای خامه قنادی)
1/2 فنجان
قند (برای خامه قنادی) 1/2 فنجان
ارد (برای خامه قنادی) 1/4 فنجان
وانیل (برای خامه قنادی) 1/4 قاشق چایخوری

دستور پخت شیرینی دانمارکی

مرحله اول

ابتدا می خواهیم کواس درست کنیم. برای این کار ابتدا آب ولرم را داخل ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. پس از مخلوط کردن، خمیر مایع را به آرامی روی آن بپاشید و به آرامی و با احتیاط مخلوط کنید تا مایه عمل کند.

مرحله دوم

برای تهیه مخمر از ظرف تیره استفاده کنید، زیرا مخمر در گرما و تاریکی بسیار بهتر عمل می کند و ظرفی که استفاده می کنید نباید فلزی باشد. در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها، وانیل، شکر و روغن را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله خمیر مایع به دست آمده را به مواد اضافه کرده و در نهایت آرد از قبل الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. این برای این است که خمیر جمع شود و به دست و کاسه نچسبد. مقداری خمیر ورز دهید.

مرحله چهارم

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و دوباره به مدت 10 دقیقه ورز دهید. در حین ورز دادن خمیر اگر چسبناک شد آرد زیاد اضافه نکنید چون خمیر سفت می شود. بهتر است دستان خود را چرب کنید.

مرحله پنجم

وقتی خمیر نرمی به دست آوردید، آن را در ظرفی بریزید و روی آن را بپوشانید. بگذارید یک ساعت و نیم در جای گرم بماند. در این مدت خامه قنادی را آماده کنید. یک ظرف بگیرید.

مرحله ششم

آب یا شیر، شکر و آرد را در قابلمه کوچکی ریخته و هم می زنیم تا گلوله های آرد کاملا باز شوند و سپس با حرارت ملایم مرتب هم می زنیم. وقتی غلیظ شد وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کرم کاملا غلیظ شود.

مرحله هفتم

خامه فرم گرفته را کنار بگذارید تا خنک شود. اگر خامه شل باشد در حین پخت از کیک خارج می شود. پس از استراحت خمیر را بردارید و یک دقیقه آن را ورز دهید. خمیر را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کنید. سطح کار خود را چرب کنید.

مرحله هشتم

هر قسمت از خمیر را به شکل مستطیل به ضخامت حدود 3 میلی متر در آورید و خامه را وسط آن قرار دهید. خمیر را بسته و به قطعات مساوی برش دهید. حالا آن را در قالب چرب شده قرار دهید و روی آن را بپوشانید.

مرحله نهم

نیم ساعت استراحت می کند. سپس با مخلوط زرده مالیده و زعفران و کنجد و غیره می ریزند. به میل خود در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه حدود 20 دقیقه بپزید. در نهایت، گریل را روشن کنید تا روش خوبی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا