آشپزی

طرز تهیه شیرینی زعفرانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی زعفرانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک زعفرانی

شیرینی زعفرانی یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده است که به راحتی و سریع تهیه می شود و بافت آن سبک و بسیار نرم است.این شیرینی خوشمزه شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی است و طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک زعفرانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
روغن در دمای اتاق 120 گرم
شکر پودر شده نصف فنجان
ارد 1 لیوان و نیم
زعفران ذوب شده غلیظ 1 قاشق مرباخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک زعفرانی

مرحله 1: مخلوط کره و پودر قند را آماده کنید

ابتدا کره را در ظرفی بریزید و سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با نوک انگشتان مخلوط کنید تا بافت یکدست و سبک شود سپس وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا عطر وانیل به مواد بپیچد و بافت یکدست شود. صاف و یکنواخت باشد

مرحله 2: زعفران را به مخلوط اضافه کنید

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود و سپس به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر زعفران به مخلوط مواد پخش شود.

مرحله 3: آرد را الک کرده و اضافه کنید

سپس آرد را ابتدا در ظرف دیگری الک کنید تا سبک و یکدست شود سپس کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با نوک انگشتان به آرامی مخلوط کنید تا مخلوط و یکدست شوند. نیازی به ورز دادن نیست

مرحله چهارم: شکل دادن و قرار دادن کیک ها در فر

سپس با کاغذ روغنی داخل قالب بریزید و بعد از مواد گلوله های کوچکی به اندازه یک گردو بردارید و با دست شکل دهید و گرد کنید.پیچیده است.

مرحله 5: پخت کیک

دمای فر را روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید، اجازه دهید تا شیرینی ها به مدت 20 دقیقه خوب بپزند تا سطح و کناره های آن طلایی شود، سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کوکی ها کمی خنک شوند. .

مرحله 6: کیک ها را با شکلات تزئین کنید

سپس شیرینی ها را به آرامی از روی کاغذ روغنی بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس مقداری شکلات را در ظرفی بریزید و روی بخار پز قرار دهید و به روش حمام آب آب کنید و سپس یک طرف شیرینی ها را با آب شده بپوشانید. شکلات .

مرحله هفتم: تزیین و سرو نهایی شیرینی ها

سپس روی کیک ها را به دلخواه با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده یا خلال بادام تزئین کنید و در یخچال بگذارید و یک ساعت استراحت دهید و شکلات روی آنها سفت و سفت شود. سرگرمی روز خمیر زعفران را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک صبحانه خوشمزه، ساده و شیک با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا