آشپزی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

شیرینی زنجبیلی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که قوام سبکی دارد و بسیار راحت و سریع با روش ها و مواد مختلف تهیه می شود.کوکی زنجبیلی طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه شیرینی زنجبیلی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم نان زنجبیلی
کره صاف خانگی 60 گرم
پودر قند ابریشم 55 گرم
زنجبیل 1 قاشق چایخوری
آرد قنادی 125 گرم
پودر خمیرمایه 1/4 قاشق چایخوری
پودر قند برای تزیین کافی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

مرحله اول

به طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ابتدا روغن صاف خانگی را در ظرفی بریزید سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بافت آن یکدست و کرمی شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک و یکدست شود. .

مرحله دوم

سپس بکینگ پودر و زنجبیل را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم سپس مخلوط آرد را دوباره الک می کنیم تا یکدست شود و سپس کم کم به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. ترکیب و همگن کنید.

نکته

اگر خمیر خوب مخلوط نشد دستتان را با کمی کره مایع چرب کنید و کمی ورز دهید تا یکدست و یکدست شود.

سطح سوم

سپس خمیر فرم داده شده را در نایلون قرار دهید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا کاملا سفت و چسبناک شود سپس خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و با وردنه به ضخامت مناسب بغلتانید.باز کنید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را با کاتر به شکل و اندازه دلخواه برش دهید یا از شکل های آماده برای برش خمیر استفاده کنید، سپس داخل قالب یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید و تکه های خمیر را از هم جدا کنید

مرحله پنجم

سپس سینی را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید کیک ها 8-10 دقیقه بپزند و اگر از قالب های کوچک کیک استفاده می کنید زمان پخت کمتر می شود.

مرحله ششم

پس از پختن شیرینی ها، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس به آرامی آنها را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس مقداری پودر قند را روی شیرینی ها الک کنید.

مرحله هفتم

سپس می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود مقداری عسل یا شربت روی کیک ها بمالید و روی آن ها را با پسته، پودر نارگیل، گردو آسیاب شده، بادام، کنجد یا فندق آسیاب شده تزیین کنید و سپس در ظرف بچینید. مناسب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا