آشپزی

طرز تهیه شیرینی سابله +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک سمور

کیک سمور یکی از کیک های ساده و خوشمزه فرانسه است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک سمور برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک سمور
کره نرم 100 گرم
شکر پودر شده 50 گرم
زرده 1 قطعه
وانیل ½ قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
نشاسته ذرت 30 گرم
آرد پخت 170 گرم
پودر خمیرمایه ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سمور

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساده سامورایی ابتدا کره نرم را در ظرف مناسبی بریزید و سپس پودر قند را الک کنید. سپس پودر قند را روی کره الک شده بریزید و با همزن برقی به مدت 3 دقیقه هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا زرده را از سفیده جدا می کنیم سپس به همراه وانیل و نمک به مخلوط کره اضافه می کنیم و دوباره با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود. سپس نشاسته ذرت را داخل الک بریزید.

سطح سوم

در این مرحله نشاسته ذرت را روی مخلوط کره الک کرده سپس با همزن برقی با سرعت بالا هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد شیرینی پزی را به همراه بیکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را یکدفعه به مخلوط کره اضافه کنید، سپس با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس مواد را با نوک انگشتان ورز دهید تا خمیر نرمی در ظرف جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را در کیسه فریزر قرار می دهیم سپس با وردنه باز می کنیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم سپس با وردنه آن را به ضخامت 4 میلی متر پهن می کنیم. سپس خمیر را با کاتر سابر شکل می دهیم سپس سینی را با کاغذ پخت می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا کیک های فرم گرفته را در قالب می گذاریم سپس فر را با دمای 170 درجه گرم می کنیم و می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سابر را به مدت 15 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. سپس بعد از گذشت این مدت قالب را از فر خارج می کنیم و بدون اینکه به کیک ها دست بزنیم اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

در آخر وقتی کیک ها کاملا خنک شدند آنها را از کاغذ کره جدا می کنیم و با خلال پسته و بادام تزئین می کنیم. در آخر شیرینی ها را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا