آشپزی

طرز تهیه شیرینی سه آرد +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی از سه آرد

شیرینی سه آردی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد و به روش های مختلف و با مواد مختلف درست می شود.برای تهیه این شیرینی خوشمزه از سه آرد مختلف استفاده می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه شیرینی از سه آرد برای سرگرمی روز همراه باشید

سه ماده برای کیک آردی
آرد شیرینی پزی 80-100 گرم
روغن جامد 200 گرم
آرد برنج 145 گرم
آرد نخودچی 145 گرم
شکر پودر شده 150 گرم

طرز تهیه شیرینی از سه آرد

مرحله 1: سه آرد را آماده کرده و مخلوط کنید

برای تهیه کیک سه آردی ابتدا مقداری آرد شیرینی پزی را در ظرفی بریزید سپس آرد برنج را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود سپس آرد نخودچی را روی مخلوط آرد ریخته و خوب مخلوط کنید سپس آنها را الک کنید تا یکدست شود.

مرحله 2: ادویه ها را به مخلوط آرد اضافه کنید

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید مقداری پودر هل یا پودر زنجبیل یا ترکیبی از هر دو را به آرد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید تا عطرشان به مواد نفوذ کند سپس آن را کنار بگذارید سپس مقداری کره جامد را در ظرفی بریزید. در ظرفی بریزید.

مرحله 3: مخلوط کره و شکر را آماده کنید

به جای کره جامد می توانید از روغن قنادی صاف یا ترکیبی از روغن واقعی و کره شفاف شده استفاده کنید سپس پودر قند را به کره جامد اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا بافت مخلوط سفید و کرمی شود.

مرحله 4: مخلوط کره و شکر را با آرد ترکیب کنید

پس از آماده شدن مخلوط آرد را در سه مرحله کم کم به مخلوط اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و آردی در کاسه باقی نماند سپس خمیر را بردارید و با دست ورز دهید تا یکدست شود. مخلوط یکنواخت و نرم و لطیف باشد.

مرحله 5: خمیر را در دمای اتاق بگذارید

سپس خمیر را در ظرفی بریزید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط استراحت دهید و کاملاً منسجم شود و بعد از این مدت دوباره کمی خمیر را ورز دهید تا حباب های آن گرفته شود.

مرحله 6: آماده سازی خمیر برای پخت

سپس در سینی یا قالبی با کاغذ چرب شده قرار دهید و سپس یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردوی کوچک بردارید و با دست فرم دهید و در سینی فر قرار دهید و به همین ترتیب تمام خمیر را آماده کنید و سپس گلوله ها را در سینی فر بچینید و محل جدا کنید

مرحله 7: خمیر را با کاتر شیرینی پزی شکل دهید

سپس تمبر شیرین مورد نظر را در نشاسته ذرت قرار دهید و سپس آن را روی خمیر فشار دهید و طرح آن را ایجاد کنید، قبل از مهر زدن روی هر خمیر دقت کنید، یادتان باشد تمبر شیرین را در نشاسته ذرت قرار دهید و آن را زیاد تکان ندهید و سپس روی خمیر اصابت .

مرحله هشتم: کیک را در فر بپزید

سپس سینی را به مدت 10 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک ها به مدت 13 تا 15 دقیقه خوب بپزند تا سطح آنها طلایی شود و سپس سینی را از فر خارج کنید.

مرحله 9: کوکی ها را در دمای اتاق خنک کنید

سپس سینی را در دمای محیط قرار دهید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و کلوچه ها کاملا خنک شوند سپس به آرامی از کاغذ فر خارج کنید تا خرد نشوند و نشکنند و سپس شیرینی ها را در ظرف دیگری بریزید. قرار دادم.

مرحله 10: کیک ها را با عسل و سایر مواد تزئین کنید

سپس بسته به ذائقه و سلیقه خود می توانید روی کیک ها مقداری عسل یا شکلات آب شده بمالید و روی آن ها را با پودر پسته یا خلال، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق یا بادام آسیاب شده و مقداری کنجد بپاشید.

مرحله یازدهم: پتی سه آرد را به عنوان میان وعده سرو کنید

سپس کیک های سه آردی را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک صبحانه مناسب و مقوی برای پذیرایی چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا