آشپزی

طرز تهیه شیرینی سپه سالاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی سپه سالاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سپسالاری شیرین

شیرینی سپسالاری یکی از شیرینی های ساده و قدیمی ایرانی است که معمولا برای میزبانی مجالس استفاده می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه سپسالاری شیرین برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای سپسالاری شیرین
آرد شیرینی سفید 230 گرم
یک تخم مرغ کوچک 2 عدد
آرد برنج 110 گرم
قند 125 گرم
کره صاف قنادی 120 گرم
روغن مایع 35 گرم
ماست 80 گرم
اب 50 گرم
عسل 1 قاشق مرباخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 1 قطعه
زعفران آب پز کافی
نمک 1 پنس
یک تخم مرغ جوجه تیغی کافی

طرز تهیه سپسالاری شیرین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سپسالاری خوشمزه در ابتدای کار آرد شیرینی پزی را به همراه آرد برنج در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد کیک و آرد برنج را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله دوم

حالا روغن شیرینی را با قاشق هم بزنید تا بافت آن جدا شود سپس به همراه روغن مایع به مخلوط آرد اضافه کنید. سپس مخلوط آرد را با همزن برقی با دور کم هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس سرعت همزن برقی را زیاد کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط آرد را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست و پف کنند. حتماً در فاصله بین کار چند بار کاسه را بردارید تا مواد به طور یکنواخت مخلوط شوند. بعد از 8 دقیقه بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا دوباره آرد و روغن را با هم مخلوط کنید تا بیکینگ پودر مخلوط شود. توجه داشته باشید که هنگام اضافه کردن بیکینگ پودر از هم زدن بیش از حد مخلوط آرد خودداری کنید زیرا خواص بیکینگ پودر غیرفعال می شود.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ، ماست، شکر، آب، گلاب، عسل و پودر هل را در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن دستی به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. مخلوط تخم مرغ را زیاد مخلوط نکنید زیرا هنگام پخت روی شیرینی ترک می خورد.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ابتدا با نوک انگشت مواد را با هم مخلوط می کنیم سپس برمی گردانیم تا بافت خمیر یکدست شود. مراقب باشید که خمیر را زیاد مخلوط نکنید یا نگیرید.

مرحله هفتم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. بعد خامه قنادی را با سر بشکه ساده داخل قیف بریزید سپس سینی را با کاغذ پخت بپوشانید.

مرحله هشتم

در این مرحله به میزان دلخواه خمیر را داخل سینی فر می ریزیم سپس اسفنج مورد نظر را در آرد برنج آغشته می کنیم و روی خمیر می کشیم. سپس مواد دستمال را آماده می کنیم و برای این کار زرده را از سفیده جدا می کنیم.

مرحله نهم

حالا زرده را با زعفران بجوشانید و نمک را در ظرف مناسبی بریزید سپس با چنگال خوب هم بزنید تا ساختار تخم مرغ باز شود و مخلوط شود. سپس برس را در مخلوط دستمال کاغذی فرو کنید و به آرامی روی کیک ها بمالید.

مرحله دهم

در این مرحله به عنوان تزیین روی شیرینی ها مقداری تخم مرغ بپاشید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و شیرینی ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته شوند. پس از این مدت، قالب را از فر خارج کنید.

مرحله یازدهم

در آخر بدون دست زدن به کیک ها اجازه دهید کاملا خنک شوند سپس از روی کاغذ روغنی بردارید و در ظرف مورد نظر قرار دهید. سپس سپسالاری را به همراه چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا