آشپزی

طرز تهیه شیرینی شکری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی شکری

شیرینی های قندی یکی از شیرینی های خانگی بسیار ساده و خوشمزه برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله است طرز تهیه شیرینی شکری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده آب نبات شکر
کره یا مارگارین 250 گرم
ارد 4 لیوان
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شکر پودر شده 1 فنجان
شکر دانه ای درشت برای تزیین کیک

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی ساده ابتدا کره به دمای محیط را به همراه پودر قند در ظرفی ریخته سپس با همزن به مدت 5 دقیقه بزنید تا پف کند و سپس یکی از تخم مرغ ها را به ظرف اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را با بقیه مواد به مدت یک دقیقه با همزن هم می زنیم سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر به همین ترتیب مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

سطح سوم

حالا آرد را با بکینگ پودر و وانیل مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس دو بار الک کنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر نرم و کاملا یکدستی به دست آید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه خمیر به دست نچسبید، آرد اضافه نمی کنیم. توجه داشته باشید که این مربا را به راحتی درست کردیم، در صورت تمایل می توانیم مقداری زعفران یا پودر کاکائو اضافه کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم سپس با وردنه به قطر نیم سانتی متر به طور یکنواخت وردنه می کنیم. حالا با چاقو یا چاقو به خمیر فرم می دهیم. ساده ترین راه این است که خمیر را به صورت مربع برش دهید.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری شکر گرانول روی خمیر بپاشید سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر را در سینی می گذاریم.

مرحله هفتم

بعد از اینکه فر به خوبی گرم شد، قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک ها به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزند. در آخر کیک ها را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا خنک شوند سپس در ظرف مورد نظرمان می گذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا