آشپزی

طرز تهیه شیرینی فندقی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک فندقی

شیرینی فندقی یکی از انواع کیک های مجلل و خوشمزه است که برای سرو در مهمانی ها بسیار مناسب است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک فندقی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پای فندقی
کره 125 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
فندق ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
ارد 3 لیوان
مواد لازم برای شیرینی
شکر پودر شده ½ فنجان
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فندقی

مرحله اول

برای تهیه کیک فندقی خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم روی بخار کتری گرم می کنیم تا کاملا آب شود سپس برای گرفتن دوغ آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا کاملا یخ می زند

مرحله دوم

وقتی کره یخ زد، ظرف را از فریزر خارج کرده و کره را از خامه سفیدی که جا افتاده جدا کنید. قسمت سفید و ته نشین شده کره را دوغ می نامند که ماندگاری کیک ها را کاهش می دهد.

سطح سوم

در این مرحله روغن را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا دمای آن کاملاً با دمای محیط سازگار باشد. حالا فر را با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود سپس پودر قند را در ظرف مناسبی الک می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کره نرم شده را به کاسه اضافه کنید، سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و بکینگ پودر به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس مواد را در کاسه با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. حالا فندق ها را داخل تابه بریزید و تابه را روی اجاق قرار دهید سپس تفت دهید تا بوی خامی فندق ها از بین برود و تست شوند.

مرحله ششم

وقتی فندق ها کمی طلایی شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در غذاساز بریزید و چرخ کنید، سپس به همراه کره مایع به کاسه اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را 3 بار الک می کنیم و به صورت کنترل شده به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیر در ظرف جمع شود سپس با نوک انگشتان ورز می دهیم که خمیر نرمی به دست آید. به دست ما نمی چسبد آرد را اضافه کرده و متوقف می کنیم

مرحله هشتم

حالا خمیر را بین دو سلفون گذاشته و به کمک وردنه به ضخامت نیم سانت رول کرده و با کاتر مورد نظر برش میزنیم. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیرهای فرم گرفته را در سینی می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت که لبه های کیک ها کاملا طلایی شد، قالب را از فر خارج کنید.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به کیک ها اجازه دهید کاملا خنک شوند سپس پودر قند و پودر کاکائو را داخل الک بریزید و روی کیک ها له کنید. در نهایت کیک ها را در بشقاب سرو قرار دهید و با چای میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا