آشپزی

طرز تهیه شیرینی قندی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی قندی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی شکری

شیرینی کندی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی دوستانه استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شیرینی شکری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی شکری
روغن جامد ¾ لیوان
شکر پودر شده ¾ لیوان
آرد سفید 1.5 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر خرفه، کنجد یا پسته برای تزئین

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی های قندی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید خوب گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

نکته: اگر فر شما برقی است، باید دمای آن را حدود 20 درجه کمتر تنظیم کنید، یعنی. 160 درجه.

مرحله دوم

پودر قند را به همراه روغن و پودر هل در ظرف مناسبی می ریزیم و با همزن برقی چند دقیقه هم می زنیم تا مواد به رنگ کرم در بیایند.

سطح سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در این مدت مواد را با لیسک مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله چهارم

پس از فرم گرفتن خمیر، آن را با نوک انگشتان ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. بعد از اینکه خمیر کمی چسبناک شد آرد اضافه نمی کنیم.

نکته: از آنجایی که آردها متفاوت هستند، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر به آرد نیاز داشته باشید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم و قسمت اول را کنار می گذاریم. زعفران پخته شده را به قسمت دوم اضافه کنید و با نوک انگشت له کنید تا کاملا زرد شود.

مرحله ششم

به قسمت سوم پودر کاکائو را اضافه کرده و با نوک انگشتان هم بزنید تا قهوه ای رنگ شود. سپس به اندازه یک فندق خمیر را برداشته و به شکل گرد در می آوریم سپس در سینی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

هر سه قسمت خمیر را به همین ترتیب آماده می کنیم و در سینی فر می گذاریم. روی هر خمیر با چاقو علامت + بزنید و به دلخواه کنجد، پودر پسته یا خرفه بپاشید.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را در فر گذاشته و اجازه دهید کیک ها به مدت 10-15 دقیقه بپزند. وقتی کیک ها طلایی شدند می توانیم از فر خارج کنیم.

مرحله نهم

حالا بگذارید کیک ها خنک شوند تا بافت آنها کمی سفت شود. اگر به شیرینی ها دست بزنیم که داغ هستند تبدیل به خاک می شوند. در آخر کیک ها را در بشقاب ریخته و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا