آشپزی

طرز تهیه شیرینی مادلن با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی مادلن را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه یک مادلین درست کنیم

مادلین یکی از شیرینی های فرانسوی ساده و خوشمزه است که با طعم های مختلف می توانید آن را درست کنید تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. چگونه یک مادلین درست کنیم برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد تشکیل دهنده شیرینی مادلین
ارد 210 گرم
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
زرده 2 عدد
قند 110 گرم
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 2 قاشق غذاخوری
کره 180 گرم
مواد تشکیل دهنده دستمال
شکر پودر شده 50 گرم
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری

چگونه یک مادلین درست کنیم

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مادلین فرانسوی از 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم سپس در آشپزخانه می گذاریم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده را از سفیده جدا می کنیم سپس در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس تخم مرغ، عصاره وانیل، پوست لیمو رنده شده و آب لیموی تازه را به زرده اضافه کنید.

سطح سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی با دور تند به مدت 5 دقیقه بزنید تا رنگ آن روشن شود و بافت غلیظ شود. سپس کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و به صورت دایره ای با کفگیر مخلوط کنید.

مرحله پنجم

حالا لعاب را داخل قیف یکبار مصرف می ریزیم و 2 ساعت در یخچال می گذاریم بماند. سپس بعد از این مدت فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله می گذاریم فر کاملا گرم شود سپس قالب مادلین را با کمی روغن مایع چرب می کنیم و شیرینی را داخل قالب می ریزیم. سپس فرم را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا بعد از 4 دقیقه دما را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس کوکی ها را به مدت 4 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند. بعد از این مدت فرم را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه دهید کیک ها کاملا خنک شوند سپس از قالب خارج کرده و با برس آبلیموی تازه روی آن ها بمالید. سپس پودر قند را در الک بریزید و شیرینی ها را الک کنید.

مرحله نهم

سرگرمی روز ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس مادلین را در ظرف مورد نظر می چینیم. در آخر مادلین شیرین را با چای زعفران تازه سرو می کنیم. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا