آشپزی

طرز تهیه شیرینی نازک قزوینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کازوینی های نازک شیرین

کیک نازک قزوینی یکی از کیک های خوشمزه و سنتی کشورمان است که برای پذیرایی بسیار مناسب است برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کازوینی های نازک شیرین برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی نازک قزوینی
ارد 1 فنجان
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
شکر پودر شده ¼ فنجان
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
ماست ¼ فنجان
آب ولرم 2 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق چایخوری
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
مواد میانی برای شیرینی
پودر بادام یا پودر پسته 100 گرم
شکر پودر شده 4 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کازوینی های نازک شیرین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قزوینی نازک خوشمزه در ابتدای کار مایه محلول را به همراه شکر و آب گرم در ظرف مناسبی بریزید و کمی مخلوط کنید سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید مایه مایه عمل کند.

مرحله دوم

حالا سفیده ها را به همراه ماست و پودر قند در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید که به دست نچسبد.

سطح سوم

سپس در حین کار، کره مایع را به کاسه اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید تا کره جذب خمیر شود. حالا خمیر را در ظرفی چرب کرده و روی آن را با پارچه تمیزی بپوشانید تا ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود. حالا با وردنه 40*30 خمیر را روی سطح کار باز کرده و به اندازه ای که از لبه ها یک سانتی متر فاصله داشته باشد چرب کنید.

مرحله پنجم

حالا با مخلوط کردن پودر بادام با پودر قند و پودر هل، مواد میانی را آماده می کنیم و روی خمیر پخش می کنیم. توجه داشته باشید که مواد وسط باید یک سانتی متر از لبه های خمیر فاصله داشته باشد.

مرحله ششم

سپس خمیر را به آرامی از طول پهن می کنیم و با دست خط اتصال خمیر را پاک می کنیم. حالا خمیر را با وردنه پهن می کنیم و با کاتر به قطعات 2 سانتی متری برش می دهیم سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را در سینی فر می گذاریم سپس کیک ها را به مدت 30 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند. بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا کیک ها طلایی و خوش رنگ شوند.

مرحله هشتم

وقتی شیرینی ها طلایی و زیبا شدند، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر کیک ها را با پودر نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا