آشپزی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی شیرین یکی از شیرینی های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی ناپلئونی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای کیک ناپلئونی
پاستا هزارلا 2 بسته
شکر پودر شده 2 قاشق غذاخوری
پودر پسته کافی
کرم رنگ 400 گرم
قند 4 قاشق غذاخوری
پودر سخت کننده 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

برای تهیه کیک ناپلئونی ابتدا دمای بالا و پایین فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم

حالا خمیر هزار لا را به 2 قسمت تقسیم می کنیم و در سینی فر می گذاریم سپس سینی را در فر می گذاریم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 15 دقیقه در فر بماند تا ور بیاید و ترد شود.

سطح سوم

در این مرحله بعد از این مدت خمیر را از فر خارج می کنیم سپس می گذاریم خمیر کاملا خنک شود. سپس با استفاده از چنگال خمیر ترد را خرد کنید، سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

حالا پودر قند را در صافی می ریزم و روی خرده ها الک می کنم سپس هم می زنم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس خامه وسط کیک را درست می کنیم، ابتدا یک کاسه استیل مناسب برای این کار انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه و دسته ها را در فریزر قرار می دهیم سپس به مدت 1 ساعت در فریزر می گذاریم تا این کار نقش موثری در فرم دادن به خامه داشته باشد. بعد از این مدت کاسه را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا بعد از گذشت این مدت دسته های همزن برقی را از فریزر خارج می کنیم و خامه را به همراه شکر و سفت کننده و وانیل و گلاب داخل کاسه می ریزیم سپس خامه را با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به هم زدن خامه ادامه می دهیم تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه را در یخچال می گذاریم تا سفت شود سپس یک لایه از خمیر هزال لا را روی سطح کار می گذاریم و روی آن را با خامه فرم گرفته می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا یک لایه از خمیر را روی خامه می گذاریم و دوباره روی خمیر را با خامه می پوشانیم و این مراحل را پشت سر هم انجام می دهیم تا خمیر تمام شود. سپس پای را به اندازه دلخواه برش می دهیم و روی آن را با خامه می پوشانیم.

مرحله نهم

در آخر مقداری از پودر شکر و مخلوط خمیر را روی کیک ها بریزید و به مدت 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا کیک ها آماده شوند. در آخر کیک ها را از یخچال خارج کرده و با پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا