آشپزی

طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لاته نخود شیرین

لاته نخود یکی از شیرینی های بین المللی خوشمزه است که بافت نرمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لاته نخود در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای نخود شیرین لاته
آرد نخودچی 400 گرم
آرد شیرینی صفر 100 گرم
شکر پودر شده 175 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
روغن صاف خونی 175 گرم
مواد لازم برای شیرینی
سفیده تخم مرغ 25 گرم
شکر پودر شده 70 گرم
آرد قنادی 1 قاشق چایخوری
جوهر لیمو 1 پنس
رنگ خوراکی مورد علاقه کافی

طرز تهیه لاته نخود شیرین

مرحله اول

برای تهیه لاته نخودی لذیذ در ابتدای کار کره یکدست را به همراه پودر هل در ظرف مناسبی می ریزیم سپس پودر قند را داخل کاسه الک می کنیم و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

وقتی مخلوط کره کاملا کرم رنگ و سبک شد، آرد سفید و آرد نخودچی را در صافی بریزید و در ظرفی الک کنید، سپس با نوک انگشتان آن را ورز دهید تا خمیر نرمی داشته باشید که به دست نچسبد.

سطح سوم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار گذاشته و به ضخامت 1 سانتی متر پهن می کنیم سپس خمیر را به صورت نوارهای مستطیلی به 3 قسمت تقسیم کرده و قسمت رویی کیک را ادامه می دهیم. .

مرحله چهارم

برای این کار سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید سپس پودر قند را داخل کاسه الک کنید و با همزن برقی به مدت 5-7 دقیقه هم بزنید تا سفیده پفکی و کرم رنگ شود.

مرحله پنجم

حالا آرد را الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم تا بافت رویه یکدست شود. سپس جوهر لیمو را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود و مخلوط را به 3 قسمت تقسیم کنید.

مرحله ششم

در این مرحله یک قسمت را کنار می گذاریم سپس به دو قسمت باقیمانده رنگ می زنیم و مخلوط می کنیم. حالا مواد رویه را روی خمیر بریزید و با استفاده از چاقوی پالت روی خمیر پخش کنید.

مرحله هفتم

سپس روی خمیر را به دلخواه تزئین کنید و به مدت 1 ساعت در دمای محیط بگذارید تا رویه آن خشک شود. بعد از 45 دقیقه فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

مرحله هشتم

حالا می گذاریم فر کاملا گرم شود و بعد از اینکه روی آن خشک شد خمیر را به صورت مستطیل به عرض ۱ انگشت برش می دهیم. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را داخل آن می گذاریم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و کیک ها را به مدت 10-15 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت که لبه های کیک ها طلایی شد، قالب را از فر خارج کنید.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به آن ها می گذاریم کیک ها کاملا خنک شوند سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر شیرینی را با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا