آشپزی

طرز تهیه شیرینی نعلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی نالی

شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای سرو در مهمانی های خاص بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی نالی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی درست است
آرد سفید 5 لیوان
پودر خمیرمایه 1 و ¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یا پودر هل 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 3 عدد بزرگ
شکر دانه ریز 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات و پودر پسته برای تزئین

طرز تهیه شیرینی نالی

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی نالی به روش مجلسی در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه با هم مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس کره را به کاسه اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و زنجبیل در الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس آن را با چند مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا خمیر در ظرف جمع شود.

مرحله چهارم

حالا خمیر را ۱ دقیقه ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می چینیم سپس خمیر را به اندازه یک گردوی بزرگ جدا می کنیم و روی سطح کار به شکل لوله نازکی در می آوریم.

مرحله پنجم

سپس دو طرف خمیر را به لوله ای می چسبانیم تا خمیر به شکل نعل اسب در بیاید. حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر تمام شود سپس خمیر فرم گرفته را در سینی فر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک ها به مدت 10-12 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که زمان پخت نباید بیشتر از زمان تعیین شده باشد.

مرحله هفتم

در غیر این صورت، کوکی ها خشک می شوند. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند. در همین حین شکلات را هم بزنید تا آب شود.

مرحله هشتم

وقتی کلوچه ها خنک شدند روی آن ها را داخل شکلات آب شده فرو می کنیم و بیرون می آوریم سپس مقداری پسته روی شکلات می ریزیم. در آخر شیرینی را با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا