آشپزی

طرز تهیه شیرینی پای موز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی پای موز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پای موز

پای موز یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که دیدن آن شیرینی خشک محسوب می شود آموزش پخت دستور کامل و مرحله به مرحله تهیه پای موز در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم پای موز
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
ارد 2 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد

طرز تهیه پای موز

مرحله اول

برای تهیه پای موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 185 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت 4 تا 5 دقیقه خوب هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس پودر زعفران را به همراه گلاب، شیر و کره مایع به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

سپس آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم. حالا داخل قالب مافین را با کاغذ کپسولی پر می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دو قاشق از مایه کیک را داخل کاغذهای کپسول بریزید، سپس موز را برش بزنید و روی خمیر قرار دهید و دوباره دایره های موز را با مایه کیک پر کنید تا دو سوم از کاغذ کپسول پر شود.

مرحله پنجم

سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید، سپس اجازه دهید شیرینی ها به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت عنصر بالایی فر را روشن کنید تا کیک ها بپزند.

مرحله ششم

بعد از 2 دقیقه که کلوچه ها طلایی و خوش رنگ شدند، قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کوکی ها کاملا خنک شوند. در آخر کیک ها را با شکلات آب شده و نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا