آشپزی

طرز تهیه شیرینی پرتزل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی پرتزل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی پرتزل

شیرینی پرتزل یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پرتزل در ادامه با سایت آموزشی سرگرمی روز همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پرتزل
کره یا مارگارین ۱۰۰ گرم
پودر شکر ۴۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
عصاره وانیل ½ قاشق چایخوری
آرد سفید ۱۶۰ گرم
نشاسته ذرت ۲۰ گرم
مواد لازم روی شیرینی
پودر شکر ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم فیلینگ
مارمالاد یا شکلات صبحانه به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پرتزل

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پرتزل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هکاهنگ و نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر شکر را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب شده، سپس عصاره وانیل را به همراه زرده تخم مرغ به کاسه نیز اضافه کرده به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط کره حالت خامه ای پیدا کند.

مرحله سوم

بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا زرده تخم مرغ به صورت یکدست و کامل هم زده شود. در ادامه آرد و نشاسته ذرت را چند مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید به هیچ عنوان خمیر را ورز ندهید که به روغن بیفتد، به دلیل آنکه سفت و بی کیفیت شوند. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس خمیر را به دو قسمت یکسان برش زده و یکی از قسمت ها را با قالب ساده کاتر می زنیم.

مرحله ششم

حالا قسمت باقی مانده خمیر را با کاتر طرح دار قالب زده، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها را با کیسه فریزر می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

استراحت دوم خمیر به دلیل حفظ فرم اولیه شیرینی هاست که درون فر بیش از حد پهن نشوند. در این فاصله فر برقی را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد و فر گازی را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام زمان استراحت خمیرهای شیرینی، آنها را از یخچال خارج می کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و اطراف آنها کمی طلایی شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند. حالا پودر دارچین و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس شیرینی های طرح دار را درون مخلوط پودر دارچین می غلطانیم.

مرحله دهم

در ادامه روی شیرینی های ساده را با مقداری مارمالاد زردآلو می پوشانیم، سپس شیرینی های طرح دار را روی آنها قرار داده و کمی فشار می دهیم تا به هم بچسبند. حالا شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا