آشپزی

طرز تهیه شیرینی پنجره ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

چگونه پنجره کیک درست کنیم

شیرین پنگری یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد، این شیرینی لذیذ، بافت سبکی دارد و به راحتی درست می شود. برای معرفی کامل گام به گام چگونه پنجره کیک درست کنیم برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم برای کیک پنجره ای
ارد 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
نشاسته نصف فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
شکر پودر شده تا جایی که لازم است
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری

چگونه پنجره کیک درست کنیم

مرحله اول

من آماده می کنم کیک پنجره ای خوشمزه ابتدا نشاسته را در ظرف مناسبی بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود و بافت غلیظ و یکدستی به دست آید.

نکته: اگر می‌خواهید خمیر نرم‌تر شود، می‌توانید به جای شیر از ماست استفاده کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد گلاب را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب پخش شود و به مواد نفوذ کند سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت انعقاد خارج شوند.

سطح سوم

وقتی تخم مرغ ها را کاملا با مواد مخلوط کردید و غلظت یکنواختی به دست آمد، وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود.

مرحله چهارم

سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آرد سبک و یکنواخت شود سپس در چند مرحله کم کم به مخلوط اضافه کنید و با لیسک در یک جهت و به صورت دورانی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی خمیر پای درست شد و همه مواد با هم مخلوط شدند، آن را از صافی رد کنید تا گلوله های آردی در آن نباشد و بافت صافی به دست آورید.

مرحله ششم

سپس روغن را در تابه مناسبی ریخته و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا داغ شود، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که خمیر پای کاملا زیر آب شود.

مرحله هفتم

وقتی روغن داغ شد، قالب پنجره ای را داخل روغن آغشته کنید و حدود 10 ثانیه نگه دارید تا داغ شود، سپس تابه را تا لبه در خمیر شیرینی فرو ببرید و آن را بردارید.

مرحله هشتم

حالا قالب را که با خمیر کوکی پوشانده اید را در روغن آغشته کنید و به آرامی تکان دهید تا کیک از قالب خارج شود، چند ثانیه صبر کنید تا رنگ شیرینی طلایی شود.

مرحله نهم

بعد از سرخ شدن، پتی را با قاشق از روغن خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا چربی اضافی آن گرفته شود و در دمای اتاق کمی خنک شود.

مرحله دهم

سپس پایه خمیر را هم بزنید چون نشاسته داخل آن می نشیند، این کار را هر چند دقیقه یکبار انجام دهید تا نشاسته کاملا با مواد مخلوط شود و بعد کیک بعدی را درست کنید.

مرحله یازدهم

بعد از آماده شدن و خنک شدن همه کوکی ها روی آن ها پودر قند بپاشید تا روی همه آنها بپوشد سپس شیرینی ها را در ظرف مناسبی قرار دهید. در آخر روی کیک پنجره ای را با مقداری پودر پسته و نارگیل تزئین کرده و با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا