آشپزی

طرز تهیه شیرینی کاکائویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کلوچه کاکائویی

کیک کاکائویی یکی از کیک های بین المللی خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کلوچه کاکائویی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک کاکائویی
ارد 165 گرم
پودر کاکائو 10 گرم
کره یا مارگارین 125 گرم
زرده 1 قطعه
شکر پودر شده 62 گرم
وانیل ⅛ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
شکلات سفید کافی

طرز تهیه کلوچه کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت کاکائویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس کره را روی اجاق گاز داغ کنید تا کاملا آب شود سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر هل به کاسه اضافه کنید سپس پودر قند را به همراه پودر کاکائو در الک بریزید و در ظرف الک کنید. سپس مواد را در کاسه با همزن برقی به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم.

سطح سوم

توصیه می شود کاسه را چندین بار بین عملیات جابجا کنید تا زرده به طور یکنواخت مخلوط شود. حالا آرد را 3 بار الک کنید و کم کم به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید سپس با نوک انگشتان ورز دهید.

مرحله چهارم

وقتی خمیر یکدست و یکدستی به دست آمد که به دست نمی چسبد، آرد اضافه نکنید. دقت کنید خمیر را زیاد ورز ندهید اگر خمیر داخل کره افتاد کیک ها خشک و بی کیفیت می شوند.

مرحله پنجم

حالا از خمیر گلوله های 8 گرمی جدا می کنیم و در سینی فر می گذاریم سپس سینی را در طبقه وسط فر می گذاریم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 12-15 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند. زمان پخت نباید بیشتر از زمان تعیین شده باشد.

مرحله ششم

در غیر این صورت، کوکی ها خشک می شوند. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند. اگر کوکی ها داغ باشند، در اثر لمس خرد می شوند.

مرحله هفتم

در همین حین شکلات سفید را روی دیگ گرم کنید تا کاملا ذوب شود سپس وقتی کوکی ها خنک شدند مقداری شکلات روی کلوچه ها بریزید و با خلال پسته تزئین کنید و با چای سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا