آشپزی

طرز تهیه شیرینی کوکونات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف بسیار آسان و سریع تهیه می شود و بافت آن بسیار سبک و ترد است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک نارگیلی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی
ارد 120 گرم
نشاسته ذرت 25 گرم
پودر نارگیل ریز 50 گرم
روغن جامد یا کره 90 گرم
پودر قند یا شکر 50 گرم
زرده 1 قطعه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
اسانس نارگیل چند قطره
مواد لازم برای رویه
شیر عسل 60 گرم
کره 1 قاشق غذاخوری معادل 10 گرم است
شکر (اختیاری) 1/2 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 60-70 گرم

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله 1: آماده سازی مواد اولیه و اضافه کردن تخم مرغ

ابتدا کره را در ظرفی ریخته و کمی کره مایع به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و مخلوط می کنیم سپس پودر قند را به مخلوط می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند سپس تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم. مخلوطی از مواد

مرحله 2: تخم مرغ ها را مخلوط کرده و وانیل را اضافه کنید

سپس با همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ کاملا با مواد مخلوط شود، سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود، سپس آرد را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله 3: آرد را با مواد ترکیب کرده و نشاسته را اضافه کنید

وقتی بافت آرد سبک و یکدست شد، آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا یکدست شود، سپس نشاسته ذرت و پودر نارگیل را روی مخلوط مواد ریخته و با لیسک هم بزنید تا کاملا یکدست شود و مواد را جمع کنید. خمیر .

مرحله 4: خمیر را آماده کرده و آن را در پلاستیک قرار دهید

خمیر را به هیچ وجه با دست ورز ندهید چون داخل روغن می افتد فقط آن را جمع کنید و سپس خمیر را که حالت پودری دارد داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و با دست داخل کیسه باز کنید سپس آن را گرد کنید. با وردنه بیرون بیاورید تا قطر خمیر دو سه میل شود.

مرحله 5: خمیر را برش داده و تکه هایی به شکل دلخواه درست کنید

سپس خمیر را از پلاستیک جدا کرده و روی سطح صافی قرار دهید و با چاقو یا کاتر به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید یا از اشکال آماده برای برش خمیر استفاده کنید، تمام خمیر را به همین ترتیب آماده کرده و برش دهید.

مرحله ششم: تکه های خمیر را در تابه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید

سپس در سینی فر یا به شکل دلخواه کاغذ روغنی گذاشته و دیسک های خمیر را با فاصله از هم در آن چیده و سپس سینی را در یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 15 دقیقه استراحت کند و سفت و سفت شود.

مرحله 7: فر را از قبل گرم کنید و دمای فر را تنظیم کنید

سپس قالب را از یخچال خارج کرده و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس دمای فر گازی را روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید، اگر از فر برقی یا توستر استفاده می کنید دمای فر را روی 160 درجه قرار دهید. درجه سلسیوس.

مرحله 8: کیک ها را بپزید و در دمای اتاق قرار دهید

سپس اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 دقیقه در فر بپزند و پخته شوند، سپس سینی را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کوکی ها کمی خنک شوند، سپس با احتیاط آن ها را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید. . محل

مرحله نهم: رویه را آماده کرده و روی بخار پز کتری قرار می دهیم

در مرحله بعد برای تهیه مواد رویه، شیر عسلی را در ظرفی بریزید، سپس کره و شکر را به آن اضافه کنید و سپس مقداری پودر کاکائو روی مواد بپاشید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند، سپس کاسه را با مخلوط روی بخار آب قرار دهید. از کتری..

مرحله 10: شکر را در مخلوط حل کنید

اجازه دهید شکر در مخلوط حل شود و همه مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند سپس مقداری پودر پسته روی مواد بپاشید و هم بزنید تا یکدست شود سپس نارگیل را کم کم به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. تا زمانی که خمیر شکل بگیرد.

مرحله یازدهم: پودر کاکائو را اضافه کنید و خمیر را فرم دهید

می توانید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و در یک قسمت مقداری پودر کاکائو اضافه کنید و مخلوط کنید تا به رنگ شکلاتی در بیاید سپس یک قسمت از خمیر را بردارید و با دست فرم دهید و در قالب سیلیکونی قرار دهید و فشار دهید تا شکل بگیرد. .

مرحله 12: قالب های سیلیکونی را در فریزر قرار دهید

سپس قالب های سیلیکونی را در فریزر قرار دهید تا خمیر داخل آن سفت و غلیظ شود و سفت شود، سپس خمیر را به آرامی از قالب های سیلیکونی خارج کرده، تمام خمیرهای ساده و شکلاتی را به همین ترتیب آماده کرده و در ظرف قرار دهید. .

مرحله 13: شکلات و تاپینگ ذوب شده

سپس روی بیسکویت ها مقداری شکلات ذوب شده بمالید و سپس روی شکلات مارشمالوهایی را که از قالب های سیلیکونی خارج کردید بچینید و سپس با دست کمی فشار دهید تا سفت شود، همه بیسکویت ها را به همین ترتیب آماده کنید.

مرحله چهاردهم: شیرینی ها را در یخچال نگهداری کنید

سپس کیک ها را در ظرفی بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت شوند و بعد از حدود 1 ساعت از یخچال خارج کنید.

مرحله 15: کیک ها را تزئین کرده و سرو کنید

سپس روی کیک ها را با پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده و خلال بادام تزئین کنید، سپس کیک های نارگیلی را در ظرف مناسبی قرار دهید و این دسر چای خوشمزه و شیک را برای پذیرایی و مهمانی ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا