آشپزی

طرز تهیه شیرینی گل رز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی گل رز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه گلاب نبات

نبات گل سرخ یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافتی بسیار سبک و ترد دارد. شیرینی ها خوشمزه و آسان برای تهیه آن نیازی به فر ندارید و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک گل رز به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 3 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
ماست 5 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری
آرد شیرینی سفید 2 لیوان
دارچین به مقدار مورد نظر
قند به مقدار مورد نظر
عسل به مقدار مورد نظر

طرز تهیه گلاب نبات

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با همزن دستی هم میزنیم تا یکدست و یکدست شود سپس کمی شکر به آن اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم و هم میزنیم تا بافت کرمی و کشدار و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس مقداری وانیل روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل از بین مواد پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود سپس ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا بافت یکدست شود. صاف

سطح سوم

سپس کره مایع را به مخلوط اضافه کنید، دوباره با همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود، سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود، سپس یک فنجان از آرد الک شده را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد آرد و مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند و آرد در مخلوط گلوله نشود سپس بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید تا بافت یکنواختی به دست آید سپس بقیه آرد را کمی اضافه کنید. در یک زمان به مخلوط و مخلوط کنید

مرحله پنجم

بقیه آرد را حتما به صورت کنترل شده به مواد اضافه کنید، وقتی خمیر به هم رسید و بافت یکدست و یکدست شد، نیازی به اضافه کردن آرد نیست، سپس خمیر خوش فرم را با دست ورز دهید تا زمانی که خمیر یکدست شود. بافت یکنواخت نرم و لطیف باشد.

مرحله ششم

اگر بافت خمیر فرم گرفته کمی چسبنده بود و در حین ورز دادن به دست می چسبید می توانید مقدار کمی آرد به آن اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا بافت کمی سفت شود مراقب باشید زیاد آرد نریزید چون نرمی خمیر از بین می رود.

مرحله هفتم

سپس روی سطح صافی مقداری آب بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید، سپس خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی متر بغلطانید، ضخامت خمیر نباید خیلی نازک یا خیلی پهن باشد، سپس دور خمیر را برش دهید. با کاتر و مرتب کنید.

مرحله هشتم

سپس مقداری عسل را در ظرف کوچکی بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و هم بزنید تا عسل رقیق شود سپس عسل رقیق شده را با قلم مو روی سطح خمیر بمالید و آن را پاک کنید تا سطح خمیر کاملا با عسل آغشته شود. . .

مرحله نهم

سپس مقداری شکر قهوه ای روی سطح خمیر بریزید و آن را پخش کنید تا تمام قسمت های خمیر با شکر آغشته شود سپس روی خمیر را دارچین بپاشید تا عطر آن در کل خمیر پخش شود میزان دارچین به ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله دهم

سپس خمیر را به آرامی با انگشت باز کنید و در آخر خمیر را سفت کرده و بچسبانید تا در حین سرخ شدن باز نشود.رول خمیر را به اندازه های مساوی برش دهید.بهتر است برش هایی به طول ۲ سانتی متر روی خمیر ایجاد کنید.

مرحله یازدهم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که برش های خمیر را در آن فرو ببرید سپس برش های خمیر را داخل روغن داغ شده بریزید و سرخ کنید.

مرحله دوازدهم

در حالی که ورقه های خمیر در حال سرخ شدن هستند با قاشق به طور مداوم و سریع روی سطح خمیر روغن داغ بریزید تا تکه های باقیمانده خمیر به طور یکنواخت سرخ شده و پف کند.وقتی یک طرف شیرینی ها قرمز و طلایی شد برگردانید. آنها به پایان رسید.

مرحله سیزدهم

سپس اجازه دهید طرف دیگر آن نیز خوب سرخ شده و طلایی شود، سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا چربی اضافی آنها گرفته شود، سپس کیک ها را در ظرف دیگری قرار دهید و تمام خمیر را به همین ترتیب آماده کنید.

مرحله چهاردهم

سپس برای براق شدن سطح شیرینی، مقداری عسل را در ظرفی بریزید و مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید و آن را رقیق کنید، سپس با یک برس سطح شیرینی را با مقداری از آن بمالید تا براق شوند. و طعم شیرین بیشتری دارند

مرحله پانزدهم

سپس به سلیقه خودتان می توانید روی شیرینی ها را با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی تزئین کنید، سپس شیرینی ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله شانزدهم

وقتی شیرینی ها را خوردند و طعم عسل را خوردند، آن ها را از یخچال خارج کنید، سپس در ظرف مناسبی چند گل رز بچینید و با چای یا قهوه سرو کنید تا مهمانان از آن لذت ببرند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا