آشپزی

طرز تهیه شیر پسته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیر پسته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیر پسته

شیر پسته یکی از انواع نوشیدنی های خوش طعم و لذیذ است که تهیه آن بسیار آسان است، شما می توانید این نوشیدنی مقوی و پرطرفدار را به روش های مختلف تهیه کنید و از مواد مختلفی برای تهیه آن استفاده کنید، شیر پسته بسیار مقوی و پرخاصیت است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه شیر پسته برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پسته خام 100 گرم
موز یخ زده 1 قطعه
بستنی وانیلی 400 گرم
شیر نر 250 میلی لیتر یا 1 فنجان
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
نعناع تازه برای تزیین با شیر پسته 2 تا 3 برگ
پودر پسته برای تزیین یک لیوان سرو کافی

طرز تهیه شیر پسته

مرحله اول: پسته ها را در آب خیس کنید و موز را در فریزر منجمد کنید

ابتدا چند عدد پسته را در ظرفی ریخته و روی آن ها آب سرد بریزید و اجازه دهید به مدت یک ساعت خیس بخورد تا بافت آنها نرم شود، موز را پوست بگیرید و به مدت 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. آن را بزنید و کارتان تمام شد.

مرحله دوم: لبه های لیوان را با آبلیمو آغشته کنید و پسته بپاشید

سپس یک لیموترش تازه را بشویید و از وسط نصف کنید و لبه های لیوان را با آبلیمو آغشته کنید، سپس مقداری مغز پسته را در مخلوط کن یا مخلوط کن بریزید و کاملا آسیاب کنید، برای خرد کردن پسته می توانید از آسیاب دستی استفاده کنید.

مرحله 3: لبه های لیوان را با خاک پسته تزئین کنید، بستنی وانیلی را داخل مخلوط کن بریزید.

سپس لبه های لیوان را با پودر پسته آغشته کنید تا برای تزیین آماده شوند، سپس مقداری بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در میکسر یا مخلوط کن بریزید، سپس موز را که کاملاً در یخچال منجمد شده است خارج کنید و آن را به صورت ریز برش دهید

مرحله 4: موز ورقه شده، پسته خیس خورده و بستنی وانیلی را اضافه کنید

سپس موز خرد شده را روی بستنی وانیلی در میکسر بریزید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط و یکدست شود سپس پسته های خیس خورده و بافت آنها را به مخلوط بستنی و موز اضافه کنید، دوباره مخلوط کنید.پسته ها را داخل مخلوط مخلوط کنید.

مرحله 5: شیر و خامه را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری شیر به مخلوط اضافه می کنیم، دوباره هم می زنیم تا بافت مخلوط کاملا یکدست شود، همه مواد به خوبی مخلوط شده و طعم آنها مخلوط می شود، سپس مقداری خامه صبحانه به مخلوط مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم: همه مواد را با هم مخلوط کنید

دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم خامه به مخلوط مواد برود تا بافتی یکدست و یکدست به دست آید، می توانید از ابتدا همه مواد را با هم در مخلوط کن یا همزن بریزید، با هم مخلوط کنید. 3 دقیقه، تا زمانی که به غلظت مناسب برسند.

مرحله هفتم: شیر پسته را با پودر پسته و برگ نعنا تزیین کنید

پس از اینکه مخلوط به غلظت مناسب رسید شیر پسته را از مخلوط کن در ظرف سرو از قبل آماده شده بریزید و روی لیوان شیر پسته را با مقداری پودر پسته تزئین کنید.

مرحله هشتم: شیر پسته را تزیین و سرو کنید

می توانید شیر را با پسته به دلخواه تزیین کنید سپس به عنوان یک نوشیدنی مقوی و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی ها و یا نوشیدنی مناسب روزهایی که به انرژی اضافی نیاز دارید استفاده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا