آشپزی

طرز تهیه عدسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه عدس

عدس یکی از تنقلات معروف و سنتی ایرانی است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، در ادامه آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه عدس برای صبحانه برای هدف سایت چیست؟ همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
عدس 2 لیوان
پیاز 1 قطعه بزرگ
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 1 عدد وسط
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه عدس

مرحله 1: عدس را خیس کنید

برای تهیه عدس به روش مونتاژی ابتدا عدس ها را حداقل 2 ساعت در ظرف آب خیس کنید سپس بشویید و همراه با 3 فنجان آب و 1 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی قرار دهید.

مرحله 2: شروع به پختن عدس کنید

در این مرحله قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا عدس کاملا بپزد. توجه داشته باشید که زمان پخت عدس بسته به نوع عدس ممکن است متفاوت باشد. معمولا حدود 45 دقیقه برای پختن عدس کافی است.

مرحله 3: پیاز را خرد کرده و سرخ کنید

در حین پختن عدس، پیاز را پوست گرفته و بشویید، سپس خلال کنید. سپس در تابه ای مناسب پیاز خرد شده را با روغن زیتون بریزید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود.

مرحله 4: زردچوبه را اضافه کنید

بعد از شفاف شدن پیاز، کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند، سپس آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله 5: توضیحاتی در مورد استفاده از آرد

توجه داشته باشید که آرد باعث لعاب شدن عدسی می شود. اگر به عدس ها آرد نزنیم، آب آن مثل آب شفاف می شود و لعاب ندارد. البته عدس را می توان با پوره سیب زمینی هم لعاب داد.

مرحله 6: سیب زمینی را بپزید و اضافه کنید

بعد از 15-20 دقیقه جوشاندن عدس ها، سیب زمینی ها را پوست گرفته و حلقه ای خرد کنید، سپس با آب سرد بشویید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 7: قارچ را اضافه کنید (اختیاری)

اگر می خواهید داخل عدس از قارچ استفاده کنید، در این مرحله باید قارچ ها را خلال کنید و با کمی روغن و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو تفت دهید، سپس هر ماه سیب زمینی را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم: پیاز و آرد را اضافه کنید

حالا صبر می کنیم تا عدس کاملا بپزد سپس مخلوط پیازچه و آرد تفت داده شده را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس عدس را بچشید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

مرحله 9: شلیک نهایی و تزئین لنز

بعد از آن عدس ها را روی حرارت ملایم می گذاریم و آب اضافی آن را خالی می کنیم. بعد از اینکه عدس ها خوب لعاب زدند و آماده شدند، در ظرف مورد نظر بریزید و با پیازچه تزیین کنید. در آخر عدس را با آبلیمو سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا