آشپزی

طرز تهیه عدس پلو مغان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه عدس پلو مغان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه عدس پلو مغان

عدس پلو مغان یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو مغان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
برنج 2 لیوان
عدس 1 فنجان
پیاز 1 عدد وسط
گوشت چرخکرده 250 گرم
سبزی سیاه 150 گرم
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر دارچین و ادویه پیلوی کافی

طرز تهیه عدس پلو مغان

مرحله اول

من آماده می کنم عدس پلو مغان خوشمزه است در ابتدای کار عدس ها را شسته و در قابلمه آب می ریزیم سپس روی اجاق می گذاریم و می گذاریم کاملا بپزد و نرم شوند. در همین حین پیاز را ریز خرد کنید.

مرحله دوم

حالا در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس پیاز خرد شده را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کاملا قرمز و طلایی شود.

سطح سوم

سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت کاملا سرخ شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا سبزیجات سبز را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا طعم ها با هم ترکیب شوند. زمانی که عدس ها کاملاً پخته شدند آن ها را آبکشی کرده و به همراه مواد به تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد سپس برنج را شسته و همراه با کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم. حالا بگذارید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه بجوشد.

مرحله ششم

بعد از این مدت که دانه های برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکشی کنید. سپس داخل قابلمه مورد نظر مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا کف قابلمه مورد نظر را در قابلمه ثابت می کنیم و یک لایه برنج آبکش شده را داخل آن می ریزیم سپس مقداری از مواد میانی را روی برنج می ریزیم و چاشنی پلو را روی مواد میانی پخش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم. حالا درب قابلمه را با بخارپز ببندید تا برنج 45 دقیقه بپزد.

مرحله نهم

بعد از این مدت عدس پلو مگان را هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر عدس پلو را با سالاد شیرازی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا