آشپزی

طرز تهیه فالوده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور غذای فالوده

فالوده یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در ایران است که اصل این دسر متعلق به شهر شیراز است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله دستور غذای فالوده برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای فالوده
فالود میدانی 1 بسته
قند 3 لیوان
اب 2.5 فنجان
گل سرخ ½ فنجان
آبلیموی تازه کافی

دستور غذای فالوده

مرحله اول

برای تهیه فالوده خوشمزه از ۱ روز قبل شروع به تهیه شربت فالوده می کنیم، برای این منظور شکر و آب را در قابلمه مناسبی می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم سپس هم می زنیم تا شکر خوب حل شود.

مرحله دوم

وقتی شکر خوب آب شد گلاب را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا شربت خنک شود. وقتی شربت خنک شد آن را در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

حالا ظرف شهد را به مدت 1 روز در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند. بعد از این مدت یک قابلمه مناسب برداشته و مقداری آب داخل آن می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و می گذاریم بجوشد.

مرحله چهارم

سپس رشته های فالوده را به قطعات کوچکتر خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه در قابلمه را می گذاریم تا مانند رشته ماکارونی نرم شوند. سپس آنها را در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید.

مرحله پنجم

حالا در ظرف مناسبی مقداری آب سرد بریزید و رشته های فالوده را داخل کاسه بریزید. در مرحله بعد شربت فالوده را از فریزر خارج کرده و آن را آسیاب می کنیم تا پودر شود و دوباره رشته ها را آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

سپس یک کاسه نسبتا گود برمیداریم و 1 لایه شربت یخ زده میریزیم سپس 1 لایه رشته فرنگی فالوده را روی آن میریزیم و همینطور ادامه میدهیم تا مواد تمام شود. حالا نودل فالوده و شربت را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم

سپس فالوده را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از این مدت فالوده را از فریزر خارج کرده و در ظرف مورد نظر خود می ریزیم سپس با آبلیموی تازه و شربت آلبالو و بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا