آشپزی

طرز تهیه فرنی بستنی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فرنی بستنی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه فرنی بستنی

فرنی بستنی کیک یکی از دسرهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه فرنی بستنی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای فرنی بستنی
شیر نر 2 لیوان
بستنی وانیلی 1 فنجان
نشاسته ذرت یا آرد برنج 6 قاشق غذاخوری
قند 4 تا 6 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه فرنی بستنی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس شیر را اضافه کنید. سپس چند قاشق شیر را با نشاسته ذرت یا آرد برنج مخلوط می کنیم و دوباره داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بستنی وانیلی را به همراه شکر داخل کاسه ای با شیر بریزید سپس مدام هم بزنید تا فرنی به غلظت دلخواه برسد. سپس وانیل را به همراه گلاب و خامه به فرنی اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

سطح سوم

وقتی قوام مواد مخلوط و یکدست شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم، سپس 3 کاسه جداگانه انتخاب می کنیم. سپس فرنی را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و داخل کاسه ها می ریزیم. حالا پودر کاکائو را در یک کاسه کوچک بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله 1 قاشق غذاخوری آب به پودر کاکائو اضافه می کنیم سپس هم می زنیم و به یکی از قسمت های مایه اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کوکو و له با هم مخلوط شوند و مایه تغییر رنگ دهد.

مرحله پنجم

به خاطر داشته باشید که فرنی را هر 1 دقیقه یکبار هم بزنید تا رویه آن نچسبد. سپس زعفران پخته شده را به قسمت دیگر له اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا زعفران در مخلوط له شود، سپس رنگ مخلوط له تغییر می کند.

مرحله ششم

یک قسمت فرنی را سفید می گذاریم. سپس فرم مناسب سرو را انتخاب می کنیم، ابتدا مایه کوکو را می ریزیم سپس می گذاریم ببندد و به آرامی مایه سفید را روی قهوه ای می ریزیم.

مرحله هفتم

در آخر وقتی مخلوط سفید روی آن قرار گرفت، مخلوط زرد را به عنوان لایه آخر می ریزیم و روی آن را با گلاب و پسته تزئین می کنیم. در آخر فرنی بستنی را به مدت 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا