آشپزی

طرز تهیه فرنی بستنی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه فرنی بستنی

فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه است که با مواد و طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه فرنی بستنی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای فرنی بستنی
شیر نر 2 لیوان
قند 4 قاشق غذاخوری
آرد برنج 4 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی در یک فنجان 1 قطعه
وانیل ¼ قاشق چایخوری
گل سرخ ½ فنجان
خامه صبحانه (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله اول

برای تهیه فرنی بستنی لذیذ در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و بستنی در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس آرد برنج را داخل قابلمه الک می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد داخل شیر کاملا جمع شود. منحل شد.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را مدام هم بزنید تا به قوام فرنی برسد. توجه داشته باشید که حرارت باید خیلی ملایم باشد تا آرد برنج خوب پخته شود و بوی خامی آن از بین برود.

سطح سوم

وقتی مخلوط فرنی به غلظت مناسب رسید، گلاب، وانیل و خامه را به دلخواه به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط فرنی کاملا یکدست شود. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و لیوان های سرو را انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

اگر می خواهید یک بستنی دو رنگ داشته باشید، 2 پیمانه از لپه را در فنجان های سرو بریزید، سپس مقداری زعفران پخته شده را به مابقی لجن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلاب به رنگ زعفرانی در بیاید.

مرحله پنجم

حالا رویه بستنی ساده را بالای لیوان می گذاریم سپس رویه بستنی زعفرانی را به آرامی روی آن می ریزیم. سپس به دلخواه روی دسر را با پودر پسته و پودر نارگیل و گل های صورتی تزئین می کنیم.

مرحله ششم

در آخر لیوان های بستنی را حداقل 3-2 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملاً خنک و سفت شوند. بعد از این مدت لیوان ها را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا