آشپزی

طرز تهیه فسنجان بادام زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کره بادام زمینی

قرقاول بادام زمینی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار است که با مواد و دستور العمل های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کره بادام زمینی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادام زمینی 500 گرم
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 3 عدد
رب انار 1 قاشق غذاخوری چاشنی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی
فلفل سیاه، پودر گشنیز و پودر میخک کافی

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه بادام زمینی لذیذ در ابتدای کار بادام زمینی ها را پوسته می کنیم سپس در آسیاب می ریزیم و کاملا مخلوط می کنیم تا پودر شوند. سپس 1 عدد پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کنید.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید. سپس پیاز را تفت می دهیم تا کمی طلایی و کاراملی شود، سپس پودر بادام آسیاب شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

سطح سوم

سپس بادام زمینی را به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس رب انار را به همراه پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و تفت را ادامه می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله چهارم

حالا 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. وقتی خورش به جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید خورش جا بیفتد، سپس هر 20 دقیقه یکبار چند تکه یخ به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

افزودن یخ به بادام زمینی شوک وارد می کند و باعث آزاد شدن روغن آن ها می شود. سپس ۱ عدد پیاز را ریز رنده کرده و همراه با گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و گوشت را ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک گردوی بزرگ را از مخلوط گوشت چرخ کرده جدا کرده و به شکل رول در می آوریم. سپس بقیه مخلوط گوشت را به همین ترتیب ورز می دهیم و در تابه می گذاریم سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در 1 ساعت آخر پخت، کوفته های سرخ شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر گشنیز به قابلمه اضافه کنید، سپس هم بزنید و اجازه دهید خورش روی اجاق بپزد تا کاملا جذب شود.

مرحله نهم

در پایان پخت، پیاز باقیمانده را به صورت خلال‌های نازک برش دهید و در تابه مناسبی بریزید، سپس کمی روغن مایع داخل تابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس پیاز را تفت دهید تا پف کند.

مرحله دهم

سپس پیاز پف کرده را به همراه پودر میخک به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. حالا می گذاریم خورش به مدت 5 دقیقه روی اجاق بپزد تا طعم ها با هم مخلوط شوند سپس قابلمه را از روی اجاق برمی داریم.

مرحله یازدهم

اگر فسنجان سیاه دوست دارید پوره گوجه فرنگی را بردارید. در آخر خورش فسنجون را در بشقاب مورد نظر بریزید و با برنج زعفرانی و زیتون سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا