آشپزی

طرز تهیه فلافل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور پخت فلافل

فلافل یکی از غذاهای لذیذ لبنانی است که در کشورمان ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. در این آموزش آشپزی یکی از کامل ترین روش های پخت فلافل را برای شما عزیزان آماده کرده ایم با مشاوره همراه ما باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
نخود فرنگی 2 لیوان
سیر 3 قرص
جعفری ¼ فنجان
پیاز 1 قطعه
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
کنجد 2 قاشق غذاخوری
اب 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکا نصف قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

دستور پخت فلافل

مرحله اول

اولین قدم در تهیه فلافل که یکی از مهم ترین مراحل تهیه این غذای لذیذ نیز می باشد، این است که نخودها را به مدت 48 ساعت خیس کنید تا علاوه بر از بین بردن پف آنها، کاملا نرم شوند. برای خیس کردن نخود فرنگی بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد از 48 ساعت نخودها را در آبکش بریزید و چند بار با آب سرد بشویید. سپس نخودها را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی داخل نخود کشیده شود و نخودها کاملاً آبکش شوند.

سطح سوم

در این مرحله باید نخودها را چرخ کنیم تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس یک بار دیگر نخود را با جعفری، سیر و پیاز چرخ کرده و با دست خوب هم می زنیم تا مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از ترکیب شدن مواد، نمک، فلفل، پاپریکا، کنجد و بکینگ پودر را به مخلوط فلافل اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا ادویه ها جذب مخلوط فلافل شوند. اگر سس فلافل خشک شد 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا نرم شود.

مرحله پنجم

بعد از آماده شدن سس فلافل درب ظرف را سلفون می گذاریم و به مدت 2 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم تا مواد خوب مزه دار شوند. بعد از این مدت یک ماهیتابه کوچک عمیق روی اجاق می گذاریم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که فلافل در روغن شناور شود.

مرحله ششم

حالا فلافل ها را با فلافل ساز یا با دست فرم می دهیم و در فر می گذاریم تا کاملا سرخ شده و از داخل پف کنند. هر قرص فلافل بسته به حرارت زیر روغن حدود 7 تا 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

فلافل ها را بعد از سرخ شدن در توری فلزی قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود. در آخر فلافل های آماده را با خیارشور، گوجه فرنگی و سالاد سبز در کنار نان مخصوص ساندویچ سرو می کنیم. برای سس فلافل هم می توانید از سس انبه یا سس کچاپ استفاده کنید.

نکاتی برای درست کردن فلافل

فلافل پوک

اگر می خواهید فلافل بعد از پخت پف کند، می توانید مانند ساندویچ ها مقداری جوش شیرین به مخلوط فلافل اضافه کنید. البته به دلیل مضرات فراوان جوش شیرین، بهتر است از بکینگ پودر استفاده کنید.

با تشکر از سایت چی شی بابت مقاله طرز تهیه فلافل خیابانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا