آشپزی

طرز تهیه فینگر فود یلدایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه فینگر فود یلدایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه فینگر فود یلدایی

فینگر فود یلدایی یکی از انواع فینگر فودهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود. این فینگر فود خوشمزه در واقع همان نارگیل گیاهی است که به صورت رول و برش استفاده می شود و برای سرو بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فینگر فود یلدایی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای لایه قرمز مقدار مواد
یک تخم مرغ 2 عدد
ارد 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی قرمز چند قطره
نمک و فلفل کافی
مواد لازم برای لایه سبز مقدار مواد
سبزی نارگیل 220 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 1 قاشق غذاخوری
سیر 3 قرص
کره 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
مواد لازم برای لایه میانی مقدار مواد
پنیر خامه ای 3 تا 4 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده 2 قاشق غذاخوری
گوجه گیلاسی برای تزئین کافی
زیتون برای تزئین کافی

طرز تهیه فینگر فود یلدایی

مرحله 1: تخم مرغ ها را مخلوط کرده و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله و یکدست شوند سپس کمی نمک و فلفل اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود، مقدار فلفل بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله دوم: آرد و شیر را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید

سپس کمی آرد به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و بافت یکنواختی به دست آید تا آرد به صورت گلوله ای داخل مواد باقی نماند سپس کمی شیر به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. به خوبی مخلوط و یکنواخت هستند

مرحله 3: کره و رنگ خوراکی را به مواد اضافه کنید

سپس روی مواد کمی روغن بریزید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و با دست بافتی به وجود بیاید، سپس چند قطره رنگ خوراکی قرمز به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند، رنگ با مواد هماهنگ شود.

مرحله 4: تخم مرغ ها را با هم مخلوط کرده و به آن نمک اضافه کنید

سپس مواد قرمز را کنار بگذارید تا مواد سبز آماده شود، تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با چنگال هم بزنید تا گلوله شوند، سپس کمی نمک به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله 5: ادویه و روغن را به مواد اضافه کنید

سپس ادویه هایی که شامل فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر است را به مقدار مناسب به تخم مرغ ها اضافه کنید و طبق ذائقه خود مخلوط کنید تا عطر ادویه ها پخش شود سپس کمی روغن به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید. .

مرحله ششم: سبزی نارگیل و سیر له شده را به مواد اضافه کنید

سپس سبزی نارگیل شسته و خشک شده را نگینی خرد کرده، داخل مواد ریخته و مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس چند حبه سیر را پوست گرفته، سیر را له کرده یا با رنده ریز رنده می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم: آرد را به مخلوط مواد کاکائو و سبزیجات اضافه کنید

وقتی عطر سیر از بین مواد پخش شد، مقداری آرد روی مواد بریزید، هم بزنید و با آنها مخلوط کنید تا بافت مواد کمی منسجم شود، سپس همه مواد را خوب مخلوط کنید تا بافت یکنواختی به دست آید، سپس یک مخلوط کاکائو مواد لازم سبزیجات را کنار بگذارید.

مرحله هشتم: مواد قرمز را داخل تابه بریزید و آن را پهن کنید

بعد در تابه دو طرفه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مخلوط مواد قرمز را داخل تابه بریزید و تابه را تکان دهید تا مخلوط مواد داخل آن پخش شود و به شکل نازکی در بیاید. لایه کاملاً پوشانده شود

مرحله نهم: مواد نارگیل سبز را روی لایه قرمز بریزید

سپس اجازه دهید مخلوط مواد کمی جذب و سفت شود سپس مخلوط مواد سبز نارگیلی را روی لایه قرمز رنگ بریزید و با پشت قاشق روی مواد پخش کنید سپس در تابه را ببندید و کمی نارگیل را سبز کنید. به مدت 5 دقیقه بپزید.

مرحله 10: تابه را برگردانید و طرف دیگر نارگیل سبزیجات را در آن بپزید

سپس در تابه را باز کرده، طرف دیگر آن را نیز چرب کنید، سپس تابه را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر نارگیل سبزی حدود 5 دقیقه در تابه بپزد تا مغز کاملا پخته شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و ببندید. گذشته از. سپس کاکائو گیاهی را از آن استخراج کنید.

مرحله یازدهم: کاکائو سبزیجات را روی کاغذ روغنی قرار دهید و آن را گرد کنید

سپس کاغذ روغنی را روی سطح صافی قرار دهید و نارگیل گیاهی را روی کاغذ روغنی قرار دهید تا لایه قرمز پایین و لایه سبز روی آن قرار گیرد، سپس نارگیل سبزی را با استفاده از کاغذ روغنی گرد کنید تا گرم شود.

مرحله 12: نگه داشتن رول کاکائویی گیاهی و شکل دادن

سپس کوکوسبزی را به مدت 30 ثانیه به صورت رول شده نگه دارید سپس رول را باز کنید و در دمای محیط کاملا خنک شود، شکل آن از بین برود.

مرحله 13: گردوی خرد شده را با پنیر خامه ای مخلوط کنید

سپس برای درست کردن قسمت میانی، مقداری پنیر خامه ای را در ظرفی ریخته، کمی هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود، سپس مقداری گردو را با دست خرد می کنیم تا طعم آن را زیر دندان بچشانیم، سپس داخل پنیر خامه ای می ریزیم و با آن مخلوط می شوند.

مرحله چهاردهم: مواد متوسط ​​را داخل نارگیل سبزیجات بریزید و آن را گرد کنید

در مرحله بعد مخلوط پنیر خامه ای و مواد مغزی را داخل نارگیل سبزی بریزید و با پشت قاشق مواد میانی را پخش کنید سپس نارگیل سبزی را بپیچید و یک ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و سفت شود.

مرحله 15: نارگیل سبزیجات را برش داده و گوجه گیلاسی را روی آن قرار دهید

بعد از گذشت این مدت نارگیل نباتی رول شده را از یخچال خارج کنید و با چاقوی تیز به اندازه های مناسب برش دهید سپس مقداری گوجه گیلاسی را بشویید خشک کنید و روی هر برش نارگیل سبزی یک خلال دندان بگذارید سپس آن را فیکس کنید.

مرحله شانزدهم: یلدا را با گوجه گیلاسی و زیتون تزیین کنید

برای تزیین سبزی نارگیل می توانید از چند عدد زیتون بدون هسته نیز استفاده کنید و با خلال دندان روی سبزی نارگیل بچسبانید. در آخر شب یلدا را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و پرطرفدار یا یک غذای شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا