آشپزی

طرز تهیه قرابیه ازمیری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه قرابیه ازمیری

قرابیا ازمیری یکی از شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکی است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود و برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب است، این دسر خوشمزه و پرطرفدار را می توانید به روش های مختلف و با مواد مختلف درست کنید. برای راهنمای کامل گام به گام طرز پخت قرابیه ازمیری به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
شیر ولرم 1 فنجان
مخمر خشک 1 قاشق غذاخوری
قند 3 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
نمک نصف قاشق چایخوری
کره نصف فنجان
آرد (بسته به نوع آرد مقدار آن را می توان کم یا زیاد کرد) 4 لیوان
مواد لازم برای لایه میانی
کیک کاکائویی 1 بسته معادل 200 گرم است
شیر نر 1 لیوان و نیم
گردو 1 فنجان
کشمش 1 فنجان
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه قرابیه ازمیری

مرحله 1: تهیه شیر و شکر

برای تهیه قرابیه ازمیری ابتدا مقداری شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط بگذارید تا شیر ولرم شود سپس در ظرف مناسبی بریزید. ظرف در ظرف را بگذارید و سپس مقداری شکر اضافه کنید.

مرحله 2: مخمر را اضافه کنید

سپس مخلوط را هم بزنید تا شکر در شیر حل شود و سپس کمی مایه خمیر خشک را اضافه کرده و هم بزنید سپس سفیده و زرده را جدا کنید و زرده را کنار بگذارید و سفیده را به مخلوط اضافه کنید و اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله 3: کره و نمک را با مخلوط مخلوط کنید

وقتی سفیده از کشک خارج شد و خوب با مواد مخلوط شد، کمی کره مایع به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید، سپس روی مخلوط کمی نمک بریزید و هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 4: آرد را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس به صورت کنترل شده به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و خمیر یکدست و نرم و لطیف شود.

مرحله 5: چگونه یک خمیر صاف درست کنیم

آرد را اضافه کنید تا خمیر فرم گرفته دیگر به دستتان نچسبد یا خیلی کم شود سپس با ورز دادن خمیر چسبندگی از بین می رود و خمیر نرم و لطیفی می شود سپس در ظرفی که کاملا چرب شده قرار دهید.

مرحله 6: زمان استراحت خمیر

سپس خمیر را به مدت نیم ساعت در دمای محیط بگذارید و ور بیاید تا حجم آن دوبرابر شود.در این فاصله مواد میانی را آماده کرده و درست کنید.ابتدا کیک کاکائویی را بیرون آماده کنید یا کیک خود را درست کنید.

مرحله هفتم: تهیه مواد میانی با کیک کاکائویی

در مرحله بعد مقداری کیک کاکائویی را با دست چرخ کرده و در ظرفی بریزید سپس مقداری شیر اضافه کنید و مخلوط کنید تا شیر جذب کیک شود و نرم شود سپس مقداری کشمش به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط شود. ترکیب شود

مرحله هشتم: گردو را به مواد میانی اضافه کنید

سپس مقداری گردو را با دست خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید و مخلوط کنید و کنار بگذارید سپس خمیر را که خوب استراحت کرده است از ظرف خارج کرده و روی سطح صاف و آردپاشی شده قرار دهید.

مرحله نهم: خمیر را پهن کرده و با مواد متوسط ​​پر کنید

سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را روی سطح آردپاشی شده با وردنه به شکل مربع پهن کنید سپس نیمی از مواد میانی را روی هر کدام از خمیرها بریزید و سپس با یک خمیر کاملا روی سطح خمیر پهن کنید. قاشق یا کاردک.

مرحله 10: برش خمیر

سپس هر یک از خمیرها را از لبه آن باز کنید و سپس خمیر را به اندازه های مساوی و حدود چهار انگشت برش دهید، سپس قالب یا شکل مورد نظر را با کره یا روغن چرب کنید یا کف قالب را با کاغذ چرب کنید یا قالب قرار دهید.

مرحله 11: آماده سازی زرده تخم مرغ

سپس یک عدد زرده را در ظرف کوچکی بریزید و با چنگال مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود سپس با قلم مو روی خمیر بمالید و با دستمال پاک کنید. .

مرحله 12: پختن کارابیا در فر

سپس با چنگال خمیر را فرم داده و فرم دهید و سپس مقداری کنجد روی آنها بپاشید و سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر داغ قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید خوب بپزد.

مرحله 13: پخت را تمام کنید و از فر خارج شوید

رول کارابیا تقریباً در مدت 40 دقیقه پخته می شود و سطح آن طلایی می شود، با توجه به اینکه حرارت فرهای مختلف متفاوت است، مراقب باشید شیرینی ها خشک نشوند، پس از پخت شیرینی ها، ظرف را از فر خارج کنید. .

مرحله چهاردهم: تزئین کنید و برای سرو آماده کنید

سپس می توانید با توجه به ذائقه خود مقداری عسل یا شکلات آب شده روی کارابی ها بمالید سپس روی آن ها را با پسته، پودر نارگیل، خلال بادام یا فندق آسیاب شده یا گردوی آسیاب شده تزئین کنید، سپس در ظرف مناسبی قرار دهید. Raise در نهایت قرابیه ازمیری را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده مناسب برای پذیرایی و مهمانی های چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا