آشپزی

طرز تهیه قرابیه اسفناج با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قرابیه اسفناج را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اسفناج

اسفناج کارابیا یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ترکیه است که با طعم های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کارابیا اسفناج در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای اسفناج است
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 1 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع ⅓ شیشه
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
برگ اسفناج 15 برگ
ارد 3 لیوان
شکر پودر شده ⅓ لیوان
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسفناج

مرحله اول

برای تهیه یک کارابی اسفناج خوشمزه ابتدا برگ های اسفناج را بشویید سپس در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کاملا کشیده شود. وقتی اسفناج کاملا خشک شد آن را در غذاساز بریزید.

مرحله دوم

حالا کره مایع را به غذاساز اضافه کنید و هم بزنید تا اسفناج کاملا پوره شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا بافت تخم مرغ ها از انعقاد خارج شود.

سطح سوم

در این مرحله آب لیموترش تازه، نشاسته ذرت، مخلوط پوره اسفناج و بکینگ پودر را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس به تدریج و کنترل شده آرد را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید. وقتی خمیر نرم و کمی چسبنده به دست آمد، آرد را قطع می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی کاسه را با کیسه فریزر بپوشانید، سپس خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا تا حد امکان کمتر بچسبد. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

پس از استراحت خمیر آن را از یخچال خارج کرده سپس 1 قاشق غذاخوری از خمیر را جدا کرده و با دست به شکل گرد در آورید. سپس خمیر گرد شده را در پودر قند می غلتانیم تا پودر قند سطح خمیر را بپوشاند.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر فرم گرفته را در سینی می چینیم. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کارابی ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا بپزند.

مرحله هشتم

وقتی لبه های کارابی ها کمی طلایی شد، قالب را از فر خارج کنید و بدون اینکه به کارابی ها دست بزنید، اجازه دهید کاملا خنک شوند. بعد از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف دلخواه می گذاریم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا