آشپزی

طرز تهیه قطاب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قطاب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قطاب

قطاب یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه قطاب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد ضروری قطاب
زرده 2 عدد
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
کره 100 گرم
ماست 100 گرم
پودر هل نوک یک قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری
ارد کافی
شکر پودر شده 2 قاشق غذاخوری
مطالب پست متوسط
پودر گردو 100 گرم
شکر پودر شده 80 گرم
گل سرخ کافی
پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه قطاب

مرحله اول

من آماده می کنم قطب سنتی در ابتدای کار تمام محصولات خنک شده را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم سپس در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا با دمای محیط سازگار شوند. سپس بعد از این مدت پودر قند را داخل الک بریزید.

مرحله دوم

حالا پودر قند را در ظرف مناسبی دوبار الک می کنیم، سپس کره را در دمای محیط به آن اضافه می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا یکدست شود. سپس زرده را از سفیده جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط پودر قند و کره اضافه می کنیم سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس ماست را در ظرفی جداگانه بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا ماست را به همراه بکینگ پودر و پودر هل به مخلوط پودر قند و زرده تخم مرغ اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. یادتان باشد کاسه را بین این دو حرکت دهید تا مواد به طور یکنواخت مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را در صافی بریزید سپس 3 بار در ظرفی جداگانه الک کنید. در مرحله بعد آرد کنترل شده را به مخلوط زرده اضافه کنید و وقتی خمیر نرمی به دست آمد که به دست نچسبد، ورز دهید و اضافه کردن آرد را متوقف کنید.

مرحله ششم

به یاد داشته باشید که خمیر را با نوک انگشتان خود ورز دهید. به دلیل وجود روغن، ورز دادن زیاد خمیر باعث از بین رفتن روغن خمیر می شود. سپس خمیر قطاب را در کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله هفتم

در این مدت مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوسته های گردو را جدا می کنیم، سپس مغزها را به همراه پودر قند و پودر هل داخل غذاساز می ریزیم و با سرعت بالای غذاساز هم می زنیم تا مواد آماده شود. نرم هستند ترکیب شده و یکنواخت می شوند

مرحله هشتم

در این مرحله که مواد میانی با هم ترکیب شدند غذاساز را خاموش می کنیم سپس کم کم گلاب را اضافه می کنیم تا مواد میانی به صورت خمیر درآیند و در دستمان فرم بگیرد. مواظب باشید مواد میانی شل نشود.

مرحله نهم

اگر مواد وسط شل باشد در هنگام سرخ کردن از قطب ها خارج می شود. سپس بعد از 30 دقیقه خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید.

مرحله دهم

حالا خمیر را به شکل گرد برش می دهیم، سپس مقداری از مواد میانی را داخل آن می ریزیم و از قالب کوفته کوچکی استفاده می کنیم. سپس با قالب پیراشکی یا با دست کاتا را به همین صورت شکل دهید و کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس در روغن مایع می ریزیم تا گلوله ها شناور بمانند و اجازه می دهیم روغن داغ شود. سپس کاتاباها را به آرامی داخل روغن داغ می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا وقتی یک طرف کاتاباها کاملا سرخ شد، آنها را برمی گردانیم، سپس می گذاریم طرف دیگر هم کاملا سرخ شود. سپس کوتابه های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله سیزدهم

در آخر اجازه دهید کاتاباها کاملا خنک شوند سپس با پودر قند الک کرده و در ظرف مورد نظر بچینید. در آخر کاتبه را با پودر پسته و گل های صورتی تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا